کشف کروکودیل غول پیکر کرتاسه که به عنوان آخرین وعده غذایی دایناسور خورده شد – زومیت

[ad_1]

حدود 95 میلیون سال پیش، در جایی که استرالیا کنونی نامیده می شود، یک تمساح بزرگ با آرواره های قدرتمندش به بدن یک دایناسور کوچک فشار آورد و تقریباً یکباره آن را بلعید. اندکی بعد، تمساح مرد و فسیل آن نیمه هضم و تقریباً به طور کامل در داخل شکم دایناسور فسیل شد.

این دایناسور کوچک یک پرنده پا بود. اورنیتوپادها گروهی از دایناسورهای گیاهخوار دوپا هستند که شامل دایناسورهای باله اردکی می شود. این نمونه‌ها استخوان‌های اولین پرنده‌ای هستند که در این قسمت از قاره استرالیا کشف شده‌اند و حیوان پیدا شده ممکن است گونه‌ای باشد که قبلاً توصیف نشده بود.

دانشمندان اخیراً بقایای این تمساح باستانی و آخرین وعده غذایی که به خوبی حفظ شده بود را در یک سایت کرتاسه در استرالیا (حدود 145.5 میلیون تا 65.5 میلیون سال پیش) کشف کردند.

مقالات مرتبط:

اگرچه دم، اندام های پشتی و بیشتر لگن تمساح وجود نداشت، جمجمه و بیشتر استخوان های باقی مانده اش دست نخورده بودند. این تمساح در زمان مرگ بیش از 2.5 متر قد داشت و در صورت زنده ماندن احتمالاً بلندتر می شد.

محققان در مورد تمساح صحبت کردند Confractosuchus Sauroktonos تحت تعقیب. این نام از کلمات لاتین و یونانی گرفته شده است که در مجموع به معنی “تمساح شکسته ای که یک دایناسور را کشت.” به گفته موزه دایناسور استرالیا، “قاتل دایناسور” از محتویات یک روده فسیلی می آید، در حالی که “شکستگی” به ماتریکس سنگی اطراف فسیل اشاره دارد که در حفاری سال 2010 متلاشی شد و استخوان های کوچک تری را در شکم تمساح نشان داد.

کروکودیل ها برای اولین بار در دوره تریاس (9251 میلیون تا 3.201 میلیون سال پیش) با دایناسورها زندگی می کردند و شواهد گذشته نشان می دهد که برخی از دایناسورها برای آنها خوشمزه بوده اند.

آثار دندان روی استخوان‌های فسیل شده دایناسور (و در یک مورد، دندان‌های فرو رفته در استخوان‌های دایناسور) نشان می‌دهد که برخی از دایناسورها دایناسورها را خورده‌اند. آنها یا دایناسورها را شکار می کردند یا پس از مرگ لاشه آنها را می خوردند.

اما دیرینه شناسان به ندرت محتویات روده حفظ شده را در کروکودیل ها پیدا می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که مانند برخی از کروکودیل های مدرن، روده آنها حاوی اسیدهای قوی است.

دانشمندان در 10 فوریه در مجله Gondwana Research گزارش دادند که یافته جدید اولین شواهد قطعی را ارائه می دهد که کروکودیل های بزرگ کرتاسه دایناسورها را خورده اند.

استخوان های پرنده در شکم استخوان های کروکودیل/پرنده پا

مدل های دیجیتالی از استخوان های پرنده در شکم Confractosuchus sauroktonos.

از آنجایی که استخوان های دایناسور کوچک برای جدا شدن از بافت سنگی اطراف آن شکننده بود، محققان شکم کروکودیل را با استفاده از دستگاه های توموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس اسکن کردند و سپس مدل های دیجیتالی سه بعدی از استخوان های ظریف آن را ساختند.

به گفته محققان وزن این پرنده حدود 1.7 کیلوگرم بوده است. اکثر اسکلت های دایناسور پس از بلعیده شدن همچنان به هم چسبیده بودند، اما در حالی که قاتل دایناسور به دنبال غذا بود، فشار زیادی به او وارد کرد که یکی از استخوان های ران پرنده از وسط نصف شد و یکی از دندان هایش روی استخوان ران بود. قبلاً غرق شده است

اگرچه محتویات داخل شکم کروکودیل نشان می دهد که آخرین وعده غذایی آن یک دایناسور کوچک بوده است، اما شکارچی احتمالاً سایر حیوانات کرتاسه را نیز خورده است. با این حال، به گفته محققان، دایناسورها احتمالاً بخشی عادی از رژیم غذایی آنها بودند. مت وایت، نویسنده اصلی این مطالعه، از موسسه عصر دایناسور استرالیا، گفت:

دایناسورها احتمالا منبع مهمی در زنجیره غذایی اکولوژیکی کرتاسه بوده اند. به دلیل عدم وجود نمونه های مشابه جهانی، این تمساح ماقبل تاریخ و آخرین وعده غذایی سرنخ هایی در مورد روابط و رفتار حیواناتی که میلیون ها سال پیش در استرالیا زندگی می کردند ارائه می دهد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما