سلول های بنیادی را می توان با امواج صوتی دیجیاتو به استخوان تبدیل کرد

[ad_1]

در یک مطالعه جدید، محققان استرالیایی توانستند راهی جدید برای جایگزینی سلول های استخوانی با سلول های بنیادی بیابند. در این مطالعه سلول های بنیادی تحت شرایط امواج صوتی با فرکانس بالا به سرعت به سلول های استخوانی تبدیل می شوند.

سلول های بنیادی کاربردهای زیادی در پزشکی دارند و می توانند بافت های مختلف بدن را بازسازی کنند. اما تا کنون، تحلیل استخوان با سلول های بنیادی یک کار طاقت فرسا بوده است. استخوان ها با نوعی سلول بنیادی به نام MSc یا MSC این در بدن، واقع در مغز استخوان ساخته می شود. به دست آوردن این سلول ها فرآیندی دردناک است و تبدیل آن ها به استخوان دشوار و زمان بر است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سلول‌ها در صورت قرار گرفتن در معرض امواج صوتی برای چند هفته می‌توانند تغییر شکل دهند. این آزمایش ها فقط دارند امواج فرکانس پایین این کار انجام شد و محققان فکر کردند فرکانس های بالاتر بی فایده خواهد بود.

نمودار ابزارهای آزمایشگاهی این تحقیق

اما در این مطالعه جدید، محققان از یک ریزپردازنده استفاده کردند که امواج صوتی را در مقیاس مگاهرتز تولید می کند. آنها سلول های MSC را در لایه ای از روغن سیلیکون در یک فنجان نمونه آزمایشگاهی قرار دادند و آن را در معرض امواج صوتی قرار دادند. این سلول ها موج دار هستند 10 مگاهرتز آنها علائمی را نشان دادند که به مدت 10 دقیقه در روز به مدت 5 روز به استخوان تبدیل می شوند.

برنامه های کاربردی آینده

با استفاده از این امواج صوتی در مقادیر کافی و تحت فشار معین، محققان می توانند این تغییر را در سلول های بنیادی ایجاد کرده و فرآیند تبدیل استخوان را آغاز کنند. به علاوه، دستگاهی که آنها توسعه دادند کم هزینه و استفاده از آن آسان است و می تواند سلول های زیادی را همزمان پردازش کند.

در ابتدای این فرآیند، محققان این سلول ها را به بدن بیمار در محل آسیب تزریق کردند. البته می توانند آن را روی یک سطح بپوشانند. استخوان جدید رشد. این فرآیند برای تبدیل سلول ها به استخوان نیازی به دارو ندارد و حتی سریعتر و موثرتر از داروها است. علاوه بر این، سلول‌های MSC علاوه بر استخوان، از بافت چربی نیز مشتق می‌شوند که برداشتن آن از مغز استخوان بسیار آسان‌تر است.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد