کوالکام از رم LPDDR5X سامسونگ برای پلتفرم های اسنپدراگون – زومیت استفاده می کند

[ad_1]

سامسونگ آبان 1400 به طور رسمی حافظه DRAM جدید LPDDR5X را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد. این حافظه 1.2 برابر سریعتر از LPDDR5 است و 20 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. رم LPDDR5X عملکرد ضبط ویدئویی با وضوح بسیار بالا را در محصولات پرچمدار نسل جدید انجام می دهد و قابلیت پردازش هوش مصنوعی را افزایش می دهد.

طبق بیانیه غول فناوری کره ای Videocardz در 3 مارس 2015، کوالکام استفاده از تراشه DRAM 16 گیگابایتی این شرکت را که با لیتوگرافی 14 نانومتری تولید می شود در پلتفرم های موبایل خود تایید کرده است.

در واقع، پس از راه اندازی رم LPDDR5X در نوامبر 2021، سامسونگ همکاری نزدیک با کوالکام را آغاز کرد و این حافظه را با پهنای باند 7.5 گیگابیت بر ثانیه برای استفاده در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون بهینه کرد. انتظار می رود رم LPDDR5X سامسونگ 1.2 برابر سریعتر از رم 6.4 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5 مورد استفاده در گوشی های هوشمند پریمیوم امروزی باشد.

samsung-lpddr5x-3

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از حافظه LPDDR5X بهبود عملکرد ضبط ویدیو با وضوح بالا و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص صدا و تصویر و پردازش زبان طبیعی در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی است. این تراشه به لطف طراحی مدارهای پیشرفته و اندازه گیری دینامیک ولتاژ و فرکانس (DVFS) می تواند مصرف برق دستگاه ها را تا 20 درصد کاهش دهد.

مقاله مرتبط:

مقیاس ولتاژ و فرکانس دینامیک (DVFS) در واقع رتبه بندی فرکانس پویا است که به مدیریت توان CPU کمک می کند.

جینمن هان، معاون و رئیس فروش و بازاریابی سامسونگ در توضیح این خبر گفت:

تایید استفاده از حافظه LPDDR5X در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون گواهی بر پیشرفت ما در فناوری DRAM است. انتظار داریم استفاده از این حافظه کارآمد و کم مصرف تنها به گوشی های هوشمند محدود نشود. اما به مراکز داده، رایانه های شخصی و حتی اتومبیل ها نیز سرایت می کند و عملکرد سیستم ها و دستگاه ها را بهبود می بخشد.

زیاد اصغر، معاون مدیریت محصول کوالکام، افزود:

کوالکام همیشه از آخرین ویژگی های حافظه DRAM تراشه LPDDR استفاده می کند. استفاده از حافظه LPDDR5X بر روی پلتفرم های اسنپدراگون باعث بهبود تجربه کاربری و بهبود عملکرد تراشه های این شرکت در هنگام بازی می شود. این حافظه از جدیدترین راهکارهای هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده با اجرای بهتر دوربین ها، گوشی ها و اپلیکیشن ها استفاده خواهد کرد.

آنچه مسلم است این است که سامسونگ دائما در تلاش است تا محصولات DRAM کم مصرف را توسعه دهد تا عملکرد بهتر و ظرفیت بیشتری برای پشتیبانی از نسل بعدی سیستم های پیشرفته ارائه دهد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما