یک هواپیمای سرنشین دار الکتریکی با سوخت هیدروژن مایع برای اولین بار پرواز کرد [تماشا کنید]

[ad_1]

H2FLY که سیستم های محرکه هواپیماها را تولید می کند، اولین پرواز سرنشین دار جهان را با یک هواپیمای الکتریکی با استفاده از سوخت هیدروژن مایع به پایان رساند. این فناوری می تواند برد پرواز هواپیماهای برقی را تا 1500 کیلومتر دو برابر کند.

H2FLY، یک شرکت آلمانی که در سال 2021 توسط Joby Aviation خریداری شد، چهار پرواز را در این آزمایش انجام داد که یکی از آنها بیش از سه ساعت به طول انجامید. این موفقیت نویدبخش آینده است سوخت هیدروژن مایع بنابراین، استفاده تجاری از هواپیماهای الکتریکی ممکن است.

جوزف کالو، یکی از بنیانگذاران H2FLY، گفت: “ما همراه با شرکای خود نشان دادیم که می توان از هیدروژن مایع برای پروازهای طولانی مدت بدون آلودگی استفاده کرد. ما اکنون می خواهیم فناوری خود را برای هواپیماهای منطقه ای و سایر کاربردها توسعه دهیم. و اولین و مهمترین هدف ما حذف آلودگی کربن از هوانوردی تجاری است.

هواپیمای برقی HY4 چقدر می تواند پرواز کند؟

در این پرواز از یک شرکت هواپیمایی HY4 مورد استفاده قرار گرفت که با استفاده از سوخت هیدروژن مایع به جای هیدروژن گازی به برد پروازی دوگانه دست یافت و اکنون می تواند تا 1500 کیلومتر در حالی که راه های دیگری برای تامین سوخت پاک برای هواپیماهای در حال پرواز وجود دارد، هیچ کدام به اندازه سوخت هیدروژنی کاربردی نیستند.

این پروژه ادامه پروژه HEAVEN از کنسرسیومی در اروپا به رهبری H2FLY است. کنسرسیوم امکان استفاده از هیدروژن مایع و برودتی در هواپیما را بررسی می کند. استفاده كردن هیدروژن برودتی (LH2) به هواپیما کمک می کند تا سبک تر از استفاده از هیدروژن گازی فشرده (GH2) باشد.

H2FLY تلاش خواهد کرد تا این فناوری را در فاز بعدی تجاری سازی کند. آنها می خواهند مرکز هوانوردی هیدروژنی خود را در فرودگاه اشتوتگارت در آلمان در سال 2024 افتتاح کنند. این مرکز تجهیزات لازم برای استفاده از سوخت هیدروژنی در هواپیماها را تامین می کند و به قطب آینده صنعت هوانوردی اروپا تبدیل خواهد شد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما