آیا صنعت تراشه تحت تأثیر جنگ روسیه با اوکراین قرار خواهد گرفت؟ | دیجیاتو

[ad_1]

شرکت های بزرگ تولیدی تراشه آنها ادعا کردند که جنگ نظامی روسیه و اوکراین ممکن است مشکلاتی را ایجاد کرده باشد. محدودیت ها آنها زنجیره تامین خواهند بود و برخی منابع در صنعت تراشه پیشنهاد کرده اند که این اختلاف می تواند تاثیر بلندمدتی داشته باشد.

پس از حمله روسیه به اوکراین از طریق زمین، هوا و دریا، اروپا با یکی از بزرگترین بحران های خود در دهه های اخیر مواجه شده است. این حمله نظامی تا کنون وضعیت را ارزیابی کنید بسیاری از شرکت های فناوری در سراسر جهان بازار رمزارز آنها را تحت تأثیر قرار داد و آسیب دید.

به گزارش رویترز، اوکراین بیش از 90 درصد از نئون نیمه هادی ایالات متحده مورد نیاز برای لیزرهای مورد استفاده برای ساخت تراشه ها را تامین می کند. تحلیلگر بازار Techcet توضیح می دهد که گاز، محصول جانبی صنعت فولاد روسیه، در اوکراین پالایش می شود. علاوه بر این، روسیه 35 درصد پالادیوم مورد استفاده در حسگرها و حافظه مورد استفاده در ایالات متحده را تامین می کند.

صنعت تراشه

یک منبع ژاپنی از صنعت تراشه که خواست نامش فاش نشود، توضیح می دهد:

تراشه سازان هیچ تاثیر مستقیمی احساس نخواهند کرد، اما شرکت های تامین کننده مواد نیمه هادی گازهایی از جمله نئون و پالادیوم را از روسیه و اوکراین خریداری خواهند کرد. در حال حاضر در دسترس بودن این مواد محدود است، بنابراین فشار بیشتر بر منابع می تواند قیمت ها را افزایش دهد. این ممکن است قیمت تراشه را افزایش دهد.

مقابله با محدودیت ها شرکت های صنعت تراشه

در حال حاضر، ISAMS Holdings، یک تامین کننده بزرگ هلندی برای بزرگترین سازندگان تراشه جهان از جمله TSMC، سامسونگ و اینتل، ظاهراً با مشکلات جدی مواجه است و به دنبال منابع محدود جایگزین نئون در کارخانه های خود است.

با این حال، به نظر می‌رسد بسیاری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه جهان آماده بحران هستند و هنوز مشخص نیست تنش‌های نظامی بین روسیه و اوکراین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چقدر تأثیر خواهد داشت.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما