آیفون SE جدید از 5G میلی متر پشتیبانی نمی کند – Zoomit

[ad_1]

اپل به تازگی آیفون جدید و بهبود یافته SE را معرفی کرده است. مجهز به تراشه A15 bionic، باتری بادوام تر، پشتیبانی از 5G و سایر ویژگی ها. آیفون SE جدید با قیمت 429 دلار اکنون مقرون به صرفه ترین محصول اپل برای پشتیبانی از شبکه های نسل پنجم است. اپل در بیانیه ای اعلام کرد که این گوشی سرعت دانلود بسیار بالایی دارد و کاربران می توانند بازی های آنلاین را با تاخیر بسیار کم تجربه کنند.

پس از بررسی مشخصات فنی آیفون SE 2022 به نقل از ZDNet، به نظر می رسد این دستگاه از هیچ یک از باند موج های میلی متری پشتیبانی نمی کند. اگر با این موضوع آشنایی ندارید باید به این نکته اشاره کنیم که شبکه های 5G به دو دسته 5G زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی متری تقسیم می شوند.

Amwatch 5G در iPhone SE 2022 پشتیبانی می شود

گوشی‌های با 5G زیر 6 گیگاهرتز سرعت دانلود بالاتری نسبت به شبکه‌های 4G LTE دارند. البته سرعت دانلود این نوع 5G در مقایسه با آنچه اپراتورها تبلیغ می کنند، تفاوت چندانی با 4G LTE ندارد. امواج میلی متری پتانسیل واقعی 5G را نشان می دهد. این امواج سرعت دانلود گیگابیتی و استریم و استریم بازی های آنلاین را با کیفیت فوق العاده بالا و تاخیر بسیار کم امکان پذیر می کند. اکنون مشخص شده است که جدیدترین آیفون SE اپل از این نوع شبکه 5G پشتیبانی نمی کند.

اگرچه عدم پشتیبانی از امواج میلی متری ممکن است در نگاه اول یک عقب نشینی به نظر برسد، اما پشتیبانی نکردن از این ویژگی از منظر دیگر نقطه ضعف قابل توجهی نیست. استفاده از 5G در ایالات متحده همچنان با چالش هایی مواجه است. شرکت هایی مانند T-Mobile و Qualcomm به دلیل بیماری عروق کرونر قلب با مشکلاتی مواجه شدند. این به این دلیل است که برخی معتقدند دکل های 5G می توانند به گسترش بیشتر ویروس کمک کنند و در نتیجه آنتن های نصب شده در مناطق مختلف را حذف کنند.

نکته دیگر این است که اگرچه امواج میلی متری سرعت بسیار بالایی را ارائه می دهند، اما این فناوری از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای استفاده از فرکانس بالاتر، کاربران باید در یکی از ساختمان های نزدیک به آنتن 5G باشند و هیچ گونه مانعی مانند درخت یا دیوار بین آنها وجود نداشته باشد. این حساسیت، استقرار آنتن های موج میلی متری را در مکان های شلوغ مانند فرودگاه ها و استادیوم های ورزشی بسیار کاربردی تر کرده است. با این حال، اگر آیفون SE جدید از امواج میلی متری نیز پشتیبانی می کند، احتمالاً نمی توانید از آن بهره کامل ببرید.

مشکل دیگر استفاده از 5G میلی متر این است که باتری بیشتری مصرف می کند. دستگاه های مجهز به این فناوری داده ها را بسیار سریعتر دانلود و پردازش می کنند. این با باتری متوسط ​​آیفون SE 2022 سازگار نیست.

مقاله مرتبط:

در نهایت، عدم پشتیبانی از امواج میلی متری تا حدی برای مصرف کننده نهایی مفید است. برای ارائه قابلیت های 5G، سازندگان باید محصولات خود را طوری طراحی کنند که آنتن های مورد نیاز شبکه را در خود جای دهد. این آنتن ها اغلب به صورت خطوط برآمده در کناره های گوشی یا تبلت ها تعبیه می شوند.

استفاده از سخت افزار بیشتر در گوشی های هوشمند به اپراتورهایی مانند Verizon و AT&T دلیلی برای کسب درآمد بیشتر می دهد. به عنوان مثال، نسخه آنلاک گوگل پیکسل 6 با قیمت 599 دلار به فروش می رسد، در حالی که ورایزون با پشتیبانی از امواج میلی متری با قیمت 699 دلار به فروش می رسد.

اپل با استفاده از سبک طراحی آیفون 6 بار دیگر توانسته است در ساخت آیفون SE جدید مقداری پول صرفه جویی کند. اگرچه SE 2022 اکنون دارای ویژگی هایی مانند 5G، تراشه A15 ارتقا یافته و عملکرد دوربین بهبود یافته است. این در حالی است که قیمت این دستگاه تنها 30 دلار بیشتر از مدل قبلی خود است که دو سال پیش معرفی شد.

اگر آیفون SE 2022 از امواج 5G میلیمتری پشتیبانی می کرد، ممکن است اپل و اپراتورهای آن محصول را با قیمت بالاتری به فروش می رساندند. اما آیفون SE جدید ویژگی های کلیدی آیفون های جدید اپل را با قیمت بسیار پایین تری برای مشتریان به ارمغان می آورد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما