از عقاب هارپی تا امپراتور پنگوئن. با 10 پرنده بزرگ جهان – Zomit آشنا شوید

[ad_1]

حدود ده ها هزار گونه پرنده با اشکال و اندازه های مختلف روی زمین وجود دارد. از مگس زنبورهای کوچک گرفته تا شترمرغ های بزرگ. در اینجا ده نمونه از بزرگترین پرندگان جهان آورده شده است. در میان طولانی ترین و سنگین ترین پرندگان با طول بال بیشتر از هر پرنده دیگری.

عقاب هارپی

عقاب هارپی

عقاب های هارپی را می توان در جنگل های استوایی جنوب شرقی مکزیک یافت.

عقاب های هارپی که در اساطیر یونان باستان از ترکیب پرندگان انسانی نامگذاری شده اند، از بزرگترین پرندگان جهان هستند. این پرندگان خاکستری تیره از بزرگترین گونه های عقاب در جهان هستند، به خصوص از نظر وزن. وزن یک ماده بالغ 9 کیلوگرم و وزن یک نر بالغ 4.5 کیلوگرم است. در مقابل، عقاب سفید می تواند تا 6 کیلوگرم وزن داشته باشد.

عقاب های هارپی از آمریکای جنوبی عبور می کنند و طعمه خود را با طول بال تا دو متر شکار می کنند. هنگامی که طعمه هایی مانند آهو، گوزن و اپوسوم را مشاهده می کنند، با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فرود می آیند و با چنگال های 13 سانتی متری خود ضربات مهلکی را به طعمه خود وارد می کنند.

آلباتروس

آلباتروس

یک جفت آلباتروس بر فراز کوه های برفی جزیره جورجیا جنوبی در قطب جنوب پرواز می کنند.

با آلباتروس، بزرگترین پرنده جهان، حداقل از نظر طول بال، آشنا شوید. این پرنده های دریایی با طول بال هایی تا 3.5 متر در آسمان بالای اقیانوس پرواز می کنند. بال های بزرگ به این معنی است که این آلباتروس ها می توانند زمان زیادی را در آسمان بگذرانند. به عنوان مثال، در مثال مستند، پرنده ای در عرض 12 روز 6000 کیلومتر در آسمان پرواز کرد.

23 گونه آلباتروس وجود دارد. با این حال، همه به جز یک گونه یا در خطر انقراض هستند یا در معرض انقراض هستند. دلیل کاهش جمعیت آلباتروس این است که این پرندگان در حین خوردن ماهی و طعمه قایق های ماهیگیری در قلاب های ماهیگیری گرفتار می شوند.

شترمرغ

شتر مرغ / شترمرغ

یک شترمرغ نر در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا

بدون شک شترمرغ چه از نظر وزن و چه از نظر اندازه بزرگترین پرنده جهان است. این پرندگان بزرگ 2.7 متر طول و 130 کیلوگرم وزن دارند. شترمرغ ها با اینکه دو متر طول بال دارند، قدرت پرواز ندارند. در عوض از بال های خود برای استفاده از بادبان های کشتی استفاده می کنند. این پرندگان هنگام دویدن با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت بال های خود را باز می کنند و از آنها به عنوان سکان هوایی برای توقف و تغییر جهت سریع استفاده می کنند.

این چابکی به شترمرغ ها کمک می کند تا از برخی تهدیداتی که در ساوان های آفریقا با آن ها مواجه هستند، از جمله شکارچیانی مانند شیرها و کایوت ها فرار کنند. در برخی موارد، شترمرغ‌ها تهاجمی می‌شوند و از پاهای پنجه‌دار قدرتمند خود برای وارد کردن ضربات قوی برای کشتن یک شیر استفاده می‌کنند.

شترمرغ آمریکایی

شترمرغ آمریکایی / رئا

شترمرغ های آمریکایی (rhea) شبیه شترمرغ های جوان هستند، اما مربوط به شترمرغ های آمریکای جنوبی هستند. حدود یک پنجم اندازه شترمرغ بالغ، شترمرغ آمریکایی می تواند تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد و طول آن به 1.5 متر برسد.

شترمرغ های آمریکایی پرواز نمی کنند و هنگام دویدن با سرعت 64 کیلومتر در ساعت از بال های خود برای کمک به تعادل استفاده می کنند. شترمرغ آمریکایی در هر فصل تولید مثل تا 40 تخم می گذارد. با این حال، این نرها هستند که تخم ها را حدود 30 روز قبل از رسیدن جوجه ها نگه می دارند.

شترمرغ شاخدار یا شاخدار

کاسواری یا کاسواری

شترمرغ شاخدار جنوبی از کوئینزلند استرالیا

کاسواری جنوبی پرنده ای شبیه پرنده ماقبل تاریخ است که در گینه و سرزمین اصلی استرالیا پرسه می زند. کاسواری ها با طول تا دو متر از بلندترین پرندگان جهان هستند. آنها ساختار مشخصی بر روی سر خود دارند که از یک لایه ضخیم کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که ناخن ها و موهای شما را می سازد. کاسواری ها از این کلاه برای از بین بردن پوشش گیاهی هنگام عبور از جنگل استفاده می کنند.

مقاله مرتبط:

کاسواری ها نه تنها یکی از بزرگترین گونه های پرندگان هستند، بلکه یکی از خطرناک ترین آنها نیز هستند. کسوواریا یکی از معدود پرندگانی است که انسان را می کشد. آنها با استفاده از انگشتان نوک تیز خود که تا 10 سانتی متر امتداد دارند، ضربات مهلکی به اهداف خود وارد می کنند.

پلیکان خاکستری

پلیکان خاکستری / پلیکان دالماسی

پلیکان های خاکستری در حال پرواز بر فراز دریاچه کرکینی در یونان

پلیکان های خاکستری تنها بزرگترین پلیکان ها نیستند. این یکی از بزرگترین پرندگان پرواز در جهان است. این پلیکان ها که طول بال آنها در حدود سه متر است در ارتفاعات بالا پرواز می کنند و به ارتفاع بیش از 3000 متر می رسند.

پلیکان های خاکستری اشتهای زیادی دارند. هر پلیکان بالغ می تواند حدود 1.8 کیلوگرم ماهی را در روز ببلعد. پلیکان های خاکستری با کیسه های منقاری بزرگ به علوفه گرفتن ماهی می پردازند. آنها در آب شیرجه می زنند و ماهی های نزدیک سطح را می گیرند. هنگامی که ماهی در منقار خود گیر کرد، پلیکان سر خود را به جلو خم کرد تا آب را الک کرده و غذا را ببلعد.

نیل یا جلا دهنده کفش

نقطه نیل یا نوک نعل اسبی

نیل یکی از عجیب ترین و طولانی ترین پرندگان آفریقا است. قد این لک لک های عجیب به 1.5 متر می رسد و زمانی را در مرداب ها به شکار ماهی و دیگر موجودات آبزی کوچک می گذرانند. این پرندگان به عنوان شکارچی از میزان موفقیت قابل توجهی برخوردارند و در حدود 60 درصد مواقع ضربات مهلکی به آب وارد می کنند. نیل آبی به صورت گله زندگی نمی کند و معمولاً مساحتی به وسعت سه کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

میش‌مرغ

اسباب بازی ها

یک جفت جوجه در ویلتشایر انگلستان

جوجه ها بزرگترین پرندگان خشکی اروپا هستند، اما در آسیای مرکزی، روسیه و مراکش نیز یافت می شوند. وزن نرها به 14 کیلوگرم و قد 1.2 متر می رسد. جوجه های بزرگ به این معنی است که آنها یک هدف راحت برای شکارچیان هستند. در نتیجه، تعداد آنها در طول سال ها کاهش یافته است (بیش از 30٪ از جمعیت جهانی آنها از دهه 1960 ناپدید شده است) و در برخی کشورها مانند بریتانیا منقرض شده است. آخرین گوسفند در انگلستان در سال 1832 تیراندازی شد. با این حال، در سال 2004 دوباره وارد کشور شد و در حال حاضر دارای بیش از 100 پرنده است.

امپراتور پنگوئن

پنگوئن های امپراتور

مستعمره پنگوئن امپراطور و جوجه ها در جزیره برفی در قطب جنوب

پنگوئن های امپراتور بزرگترین گونه از 18 گونه پنگوئن در جهان هستند. قد این پرندگان به 1.2 متر می رسد و حدود 40 کیلوگرم وزن دارند. با این حال، وزن آنها در طول سال به طور منظم در نوسان است.

این پرندگان بدون پرواز از چندین لایه ذخایر چربی پر فلس دار خود استفاده می کنند تا خود را در برابر شرایط سخت زمستان قطب جنوب عایق کنند. این لایه ها می توانند بادهایی با سرعت 109 کیلومتر در ساعت را بدون خم شدن تحمل کنند.

پنگوئن های امپراتور علاوه بر عایق بودن، در مستعمرات جمع می شوند تا اتلاف گرما را تا 50 درصد کاهش دهند و دمای بالاتر از 24 درجه سانتیگراد را در جوامع خود ایجاد کنند.

روخکرکس اند

کرکس آند

کرگدن آند در حال پرواز بر فراز دره کولکا در جنوب پرو

کرکس آند با طول بال های حدود 2.3 متر بزرگترین گونه شکارچی در جهان و دومین پرنده بزرگ از نظر طول بال است. این پرندگان می توانند تا ارتفاع 5500 متری بالا بروند و از قله های آند عبور کنند. به دلیل عرض بال های دهانه آند، می توان آن را به راحتی در جریان هوا بدون مصرف انرژی زیاد سوار کرد.

کرکس های آند گونه ای از کرکس ها هستند و مانند بسیاری از گونه های کرکس شکارچی نیستند و از حیوانات در حال مرگ تغذیه می کنند. آنها در یک وعده غذایی حدود 8.6 کیلوگرم لاشه می خورند. کرکس های آند حدود 50 سال در طبیعت و تا 80 سال در اسارت زندگی می کنند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.