انی؛ روسیه از تمامی مسابقات فوتبال محروم شد – ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1813075 |
09 شهریور 1400 شهریور 21:18 |
67226 نتیجه |

30
نظرات

پیامدهای کابوس‌آور جنگ برای روس‌ها؛

با اعلام یوفا و فیفا، روسیه تا اطلاع ثانوی از حضور در تمامی مسابقات فوتبال محروم شد.

به گزارش “ورزش سه”، پس از تهاجم گسترده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین از طریق زمین، هوا و دریا، هیئت حاکمه فوتبال وارد عمل شد.

سازمان های دیگر اقداماتی را برای تبدیل روسیه به انزوای ورزشی و فرهنگی به عنوان مجازات حمله پوتین به اوکراین انجام داده اند. فینال لیگ قهرمانان اروپا در سنت. پترزبورگ به پاریس و مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 که برای سپتامبر در سوچی برنامه ریزی شده بود لغو شد.

اخیراً گزارش شده بود که روسیه جام جهانی 2022 را که آبان ماه امسال در قطر برگزار می شود، از دست خواهد داد و فیفا و یوفا آماده همکاری برای تصمیم گیری هستند. در واقع قرار است روز دوشنبه بیانیه مشترکی از سوی این دو نهاد صادر شود.

روسیه در بازی پلی آف جام جهانی به مصاف لهستان خواهد رفت. اما پس از فدراسیون فوتبال لهستان، سوئد و جمهوری چک اعلام کردند که آماده رویارویی با این تیم نیستند.

فیفا که پیش از این اعلام کرده بود بازی‌های روسیه در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود و این تیم نمی‌تواند به نمایندگی از کشور خود بازی کند، اما حملات زیادی در پی خواهد داشت، ابتدا سعی کرد به صورت مسالمت آمیز موضوع را حل و فصل کند و حالا رسما اعلام شده است. تمامی تیم های ملی و تیم های باشگاهی روسیه از شرکت در تمامی مسابقات منع شده اند.

یوفا در بیانیه ای اعلام کرد: پس از تصمیمات اولیه اتخاذ شده توسط شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا برای در نظر گرفتن تدابیر اضافی، فیفا و یوفا امروز تصمیم گرفتند تمام تیم های روسی را از شرکت در مسابقات، از جمله تیم های ملی یا باشگاهی، منع کنند. تا اطلاع ثانوی تحت پوشش این دو موسسه می باشد.
تصمیمات امروز توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا، بالاترین ارگان تصمیم گیری هر دو نهاد، اتخاذ شد.
اینجا فوتبال در اتحاد و همبستگی کامل با همه مصدومان اوکراین است. هر دو رئیس جمهور امیدوارند که وضعیت اوکراین به طور قابل توجهی و به سرعت بهبود یابد تا فوتبال بتواند بار دیگر عاملی برای اتحاد و صلح در میان مردم باشد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما