اول رئال بعد بارسا. پایان رویای هلندی برای بلوگرانا – ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1815302 |
23 اسفند 1400 15:27 |
81,836 بازدید |

20
نظرات

ننگ اقتصادی بارسلونا

لالیگا امروز لیستی را منتشر کرده است که واقعیت های بارسلونا را در مقایسه با رئال مادرید بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد.

به گزارش “ورزش سه”، لالیگا امروز فهرست باشگاه های اسپانیایی لیگ دسته اول و دوم فوتبال این کشور را با محدودیت حقوقی اعلام کرد. بر این اساس رئال مادرید صدرنشین است و بارسا در رده آخر لالیگا قرار دارد.

باشگاه به رهبری خوان لاپورتا که سقف دستمزدش در تابستان گذشته 97 میلیون یورو بود، پس از به خدمت گرفتن چهار بازیکن (دنی آلوز، آمریکا اوبامیانگ، فران تورس و آداما) در زمستان به سطح منهای 144 میلیون یورویی رسیده است. بارسلونا تنها باشگاه اسپانیایی است که تراز منفی دارد و این نشان می دهد که جذب یک بازیکن بزرگ در تابستان چقدر برای بارسا دشوار خواهد بود. آبی اناری ها آرزوی جذب ارلینگ هلندی را دارند، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.

از طرفی رئال که در زمستان حتی یک یورو هم خرج نمی کند با سقف 739 میلیون یورو قدرتمندترین باشگاه اسپانیایی از نظر اقتصادی است و این باشگاه در جذب هر فوق ستاره ای آزاد خواهد بود. تصادفی نیست که خاویر توز، رئیس لالیگا اخیرا تایید کرد که رئال می تواند کیلیان امباپه و ارلینگ هالند را به طور همزمان در تابستان به خدمت بگیرد.

پس از رئال مادرید و یک وقفه طولانی، سویا و اتلتیکو سقف حقوقی 199 و 161 میلیون یورویی دارند.

سقف دستمزد چقدر است، توسط کدام مرجع و چگونه محاسبه می شود؟

محدودیت هزینه برای یک تیم ورزشی مفهومی است که شامل حداکثر مبلغی است که هر تیم اسپانیایی می تواند برای بازیکنان، مربیان، کمک مربیان و بدنسازان و همچنین برای تیم های ثانویه و پایه و سایر بخش های باشگاه خرج کند.

هزینه های باشگاه ورزشی شامل هزینه های ثابت و متغیر (پرداختی یا غیرنقدی مانند منزل، ماشین یا مسافرت)، هزینه تصویر، استهلاک نقل و انتقالات، حق بیمه، غرامت فسخ قرارداد و … می باشد. .

با ما تفاوت بین درآمد (حقوق تلویزیون، تبلیغات، فروش بلیط…) و هزینه های ساختاری و بازپرداخت بدهی در طول فصل را محاسبه می کند. هر تیم سقف حقوق خود را تعیین می کند و حتی ممکن است مبلغی را کمتر از حد خود تعیین کند (همانطور که برخی از باشگاه ها انجام می دهند)، اما همیشه باید قوانین کنترل اقتصادی لالیگا را رعایت کرده و توسط سازمان تأیید شود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما