اینتل تراشه‌های هسته‌ای از نسل دوازدهم Alderike P/U را معرفی کرد – Zomit

[ad_1]

اینتل جزئیات زیادی در مورد نسل دوازدهم Core H در CES 2022 منتشر کرد. تراشه هایی که برای بازی های با کارایی بالا و محاسبات موبایلی طراحی شده اند. اگرچه این شرکت تایید کرده است که پردازنده های کم مصرف بیشتری ارائه خواهد کرد، اما تا به امروز هیچ اطلاعاتی در مورد این تراشه ها وجود ندارد.

ویژگی های سری جدید Intel Alderlick P و U

با توجه به VideoCards، بسته های Intel Alderlick Mobile به سه بخش قدرت تقسیم می شوند: 28، 15 و 9 وات. این سه دسته قدرت اصلی سری P، U15 و U9 هستند. سری Alderlick P از دای مشابه سری H استفاده می کند، به این معنی که حداکثر 14 هسته (6 + 8) و 20 تراشه دارد. سری Alderlik P اینتل از نظر فنی جایگزین سری H35 Tigerlick خواهد شد.

با توان پایه 28 وات، حداکثر توان مصرفی سری P معادل 64 وات است. اینتل این سری از تراشه ها را با 64، 80 و 96 واحد گرافیک داخلی Xe-LP دارد. سری U15 و U9 نیز برای لپ تاپ های بسیار نازک طراحی شده اند. این تراشه ها حداکثر 96 پردازنده گرافیکی دارند. با این حال، حداکثر تعداد هسته ها به 10 هسته (2 هسته قدرتمند حداکثر و 8 هسته بهینه) محدود شده است.

سری آلدرلیک P و U از انواع حافظه ها از جمله DDR5-4800، DDDR4-3200، PL LPDDR5-5200 و LPDDR4X-4267 پشتیبانی می کنند. سری P بر حسب توان 28 تا 64 وات، سری U15 از 15 تا 55 وات و سری U9 از 9 تا 29 وات تعریف شده است.

اینتل در توضیحات خود عنوان می کند که Core i7 1280P با PL1 ثابت با 20 تا 28 وات و 35 وات کار می کند، Core i5 1265U در 12، 15، 20 و 28 وات، Core i7 1195G7 در 12، 15 وات کار می کند. در 20 وات . اینتل از حافظه LPDDR5-5200 در تست های سری Alderlik P و حافظه LPDDR4-4267 در سری TigerLike استفاده کرد.

اینتل ادعا می کند که پردازنده i7 1280P تا 70 درصد سریعتر از 1195G7 در چندین آزمایش کرانچ است. در همین حال، طبق همین نمودار، Core i5 1265U حدود 20 درصد سریعتر است. سری Alderlick P/U اینتل در هفته های آینده عرضه خواهد شد و این شرکت 250 طرح بر اساس این معماری جدید را اعلام کرده است.

اینتل امروز عرضه رسمی پردازنده‌های سری P و U، نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل Intel® Core™ را گسترش می‌دهد. این 20 پردازنده موبایل جدید که برای ارائه عملکرد قدرتمند و کارایی انرژی بالا طراحی شده اند، قدرت پردازش مورد نیاز برای نسل بعدی لپ تاپ های سبک و نازک را فراهم می کنند.

اولین دستگاه های مجهز به این تراشه های جدید در مارس 2022 به فروش خواهند رسید و بیش از 250 دستگاه از شرکت هایی مانند ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، اچ پی، لنوو، ال جی، NEC، MSI، سامسونگ و سایرین با آنها در این سال چیپس.

اینتل آلدرلیک

پردازنده های نسل دوازدهم Intel Core Mobile مانند بقیه پردازنده های نسل دوازدهم این شرکت، برای دستگاه هایی طراحی شده اند که از طراحی نازک و سبک استفاده می کنند. معماری هیبریدی اینتل شامل هسته های پرقدرت و هسته های کم مصرف است. این تراشه ها برای کارهای مختلف مانند تماس ویدیویی، مرور وب، ویرایش عکس و حجم کاری نسبتاً سنگین مناسب خواهند بود.

فناوری Intel Thread Director در ویندوز 11 می تواند پردازش های مورد نیاز را بر اساس نوع عملکرد به صورت هوشمند تنظیم کند و قدرت پردازشی لازم را در اختیار کاربر قرار دهد. در زیر به بررسی ویژگی های کلی تراشه های نسل دوازدهم موبایل اینتل می پردازیم:

  • Iris Xe گرافیک یکپارچه تا 96EU
  • پشتیبانی گسترده از انواع حافظه های DDR5 / LPDDR5 و DDR4 / LPDD4
  • مقیاس باورنکردنی با عملکرد چند کرانچ تا 70٪ سریعتر
  • عملکرد تقریباً دو برابر برای رندر سه بعدی
  • عملکرد بهتر در بهره وری و 30 درصد سریعتر در ویرایش عکس
  • اینتل یکپارچه WiFi 6E برای بهبود عملکرد بی سیم، پاسخگویی و قابلیت اطمینان
  • Thunderbolt 4 از انتقال سریع اطلاعات از طریق کابل و اتصال به مانیتور و لوازم جانبی پشتیبانی می کند
  • مجهز به Intel IPU 6.0 برای ارائه کیفیت تصویر خوب در ویدئو کنفرانس
مقالات مرتبط:

لپ‌تاپ‌هایی که نسخه سوم اینتل Evo را اجرا می‌کنند، قدرت پردازش زیادی را برای کارهای سنگین ارائه می‌دهند. زمان آماده به کار آن بسیار سریع و باتری های آن بسیار طولانی است و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. لپ‌تاپ‌های اینتل Evo با تراشه‌های نسل دوازدهم Intel Core برای چندوظیفگی بهینه‌سازی شده‌اند. این محصولات همچنین اتصال عالی و کیفیت تصویر و صدا را برای تماس های ویدیویی ارائه می دهند.

انتظار می رود امسال بیش از 100 دستگاه جدید Intel Evo را ببینیم. امسال، اینتل در حال گسترش مهندسی مشترک و آزمایش این فناوری در دنیای واقعی از طریق برنامه Engineered for Intel Evo است. می‌توانید انتظار داشته باشید که مانیتورها، داکرها، ذخیره‌سازی و هدست‌های بلوتوث جدید تاندربولت به کیت لوازم جانبی قدرتمند شرکت‌هایی مانند HP، Dell، Kingston، Anchor، Samsung، Belkin، Sabrent اضافه شوند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما