با استاپ لاس در Valks – Zomit مقابله کنید

[ad_1]

در این مقاله شما را با چیزی فراتر از «تنوع پرتفولیو» یا «دنبال کردن اخبار بیت کوین» آشنا می کنیم. اگر با صرافی های پیشرو جهان آشنا هستید و با بازارهای معاملاتی آشنا هستید، قطعا کلمه “از دست دادن را متوقف کن” به گوش شما رسید. ویژگی مهم و موثر برای معامله گران که اخیرا صرافی ارز دیجیتال Vallex به کاربران خود معرفی کرده است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم و کاربرد stoploss بیشتر آشنا شوید.

Stop Loss یا Stop Loss چیست؟

توقف ضرر (توقف ضرر) ابزار معاملاتی برای محدود کردن ضرر معامله‌گر با برداشت خودکار دارایی‌هایشان پس از رسیدن قیمت به یک عدد مشخص است. با این ویژگی جدید، اگر قیمت ارز دیجیتال شما کاهش یابد، می توانید آن را با قیمت از پیش تعیین شده به پول نقد تبدیل کنید. همانطور که از کلمه “stop loss” پیداست، این ابزار فقط برای یک هدف خاص طراحی شده است: اگر بازار برخلاف انتظارات معامله‌گران حرکت کند، ضرر احتمالی خرید ارز دیجیتال را کاهش دهید; با فعال کردن Stop Loss در Valks بدون نگرانی از کاهش قیمت، خوابی راحت داشته باشید!

چه زمانی از Stop Loss در Valks استفاده کنیم؟

والکس

ناهمسان تیک برف (بهره بردن) با هدف بستن سود در بازارهای نوظهور، دستور توقف ضرر همچنین برای محدود کردن ضررهای احتمالی در بازارهای رو به کاهش است. این نه تنها گام مهمی در حفاظت از دارایی های سرمایه گذاران است، بلکه ریسک معاملات را کاهش می دهد و به افراد فضای بیشتری برای استراتژی می دهد. قبل از استفاده از Stop Loss در والاس، هر معامله‌گری باید رفتار بازار را پیش‌بینی کند و حد ضرر را متناسب با آن تنظیم کند. در غیر این صورت، نه تنها ممکن است مانع از دست دادن آن شود، بلکه ممکن است چند برابر شود. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که توقف ضرر باعث چه نوع ضرری می شود؟ به طور کلی، ما سه نوع استراتژی توقف ضرر داریم که بسته به دیدگاه معامله گر از بازار اتخاذ شده است:

  1. استاپ ضرر کامل
  2. توقف ضرر محدود / جزئی
  3. توقف ضرر متغیر

انواع استراتژی ضرر در Valks

والکس

اکنون که اصول اولیه Stop Loss را می دانید، بیایید به تکنیک های مختلف معاملات نگاهی بیندازیم. همانطور که در بالا ذکر شد، در کل سه نوع دستور ضرر وجود دارد:

  1. استاپ ضرر کامل

تصور کنید که یک بیت کوین در صرافی Walx بخرید، اما نگران این هستید که فردا (همیشه) قیمت به زیر نرخ فعلی کاهش یابد. بنابراین، استاپ ضرر را تنظیم می‌کنید و به بازار سهام اطلاع می‌دهید که زمانی که قیمت به زیر ارزش فعلی رسید، به‌طور خودکار فروخته می‌شود. بدین ترتیب با تعیین حد ضرر در والکس، حتی در فروپاشی ناگهانی بازار دارایی خود نیز نقد می شوید و دیگر متحمل زیان سنگین نمی شوید. در اینجا، تصمیم گیری در مورد استاپ ضرر یک استراتژی مفید و درست برای شما بوده است.

حال یک مورد خاص را تصور کنید: زمانی که قیمت بلافاصله پس از کاهش مقطعی افزایش شدیدی را تجربه می کند. همانطور که حداقل چند بار در بازار آلتکوین دیده ایم، اما اجازه دهید این مثال را با بیت کوین ادامه دهیم. در این صورت اولین قطره بیت کوین باعث فعال شدن توقف ضرر و فروش بیت کوین خوبه بلافاصله رشد سریع بازار باعث می شود معامله گر بماند، در این صورت برای داشتن سرمایه قبلی باید بیت کوین را با قیمت بالاتری خریداری کنید. بنابراین در اینجا استراتژی کامل توقف ضرر دیگر موثر نیست.

  1. توقف ضرر محدود / جزئی

نوع دوم استراتژی حد ضرر، توقف ضرر محدود یا جزئی است. به این ترتیب، اگر قیمت کاهش یابد، شما فقط بخشی از دارایی خود را می فروشید. اینکه چه مقدار از دارایی های خود را در Stop Loss سرمایه گذاری می کنید کاملاً به تحلیل شما از آینده بازار بستگی دارد.

در این روش، دارایی های فروخته شده، زیان ناشی از سقوط بازار را جبران می کند و دارایی های باقی مانده سود حاصل از رشد مجدد بازار را تضمین می کند. بنابراین، توقف ضرر محدود، انتخاب موثرتری نسبت به سایر روش‌ها در شرایط نوسانی است که روند بازار غیرقابل پیش‌بینی است.

  1. توقف ضرر متغیر

در توقف ضرر شناور، معامله گر با حرکت قیمت، استاپ ضرر را تغییر می دهد. (مثلاً به ازای هر 5 درصد افزایش قیمت می توان حد ضرر را 5 درصد افزایش داد). توجه داشته باشید که حد ضرر شناور فقط باید در جهت معامله حرکت کند. بنابراین اگر قیمت ارزی که خریداری کردید شروع به کاهش کرد، نباید حد ضرر را جابجا کنید. به عنوان مثال، فرض کنید بیت کوین را به قیمت 35000 دلار خریداری کرده اید و ضرر اولیه را 32000 دلار تعیین کرده اید. سپس قیمت را به 38000 دلار افزایش می دهید و حد ضرر را به 35000 دلار افزایش می دهید. سپس با افزایش مجدد قیمت به 42000 دلار، این بار حد ضرر را 38000 دلار تعیین می کنید. روند جابجایی این حد ضرر تا زمانی که به حاشیه سود خود برسید و از معامله خارج شوید ادامه می یابد.

در نهایت باید هر یک از این سه را اضافه کنیم استراتژی توقف ضرر آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب آنها کاملاً به نوع رمزنگاری و تحلیل شما از شرایط بازار بستگی دارد. صرافی والکس، به عنوان یک بازار تجاری پیشرو، همواره در تلاش است تا آخرین قابلیت ها و ابزارهای معاملاتی را به کاربران خود ارائه دهد. پس اگر هنوز به این پلتفرم نپیوسته اید از طریق Wallex.ir و برای Valks ثبت نام کنیدوارد دنیای هیجان انگیز ارزهای دیجیتال شوید.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور