تعرفه های پایین اپراتورهای ثابت منجر به وقفه در خدمات پس از آتش سوزی ساختمان زیرساخت شد.

[ad_1]

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر گفت: تعرفه پایین نرخ ثابت اینترنت از استفاده از ساختمان‌های مختلف و خصوصی مانند قطعی اینترنت در روز جمعه به دلیل آتش‌سوزی ساختمان زیربنایی و عدم درآمد کافی اپراتورها جلوگیری می‌کند.

محمدعلی یوسفی زاده تاکید کرد: تعرفه های اپراتور ثابت درباره علت آتش‌سوزی روز جمعه در زیرساخت‌های مخابراتی کشور، «وابستگی نقطه‌ای به عوامل متعددی مرتبط است». گفت.

اختلال به دلیل عدم امکان تامین مالی اپراتورها

اختلال در سیستم فنی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل آتش سوزی ساختمان شرکت در ظهر دیروز باعث قطع اینترنت و اختلال در دسترسی کاربران شد. اینترنت شد. این حادثه در شرایطی رخ داد که بخش قابل توجهی از آن حضور داشت. کسب و کارهای آنلاین به خاطر چنین اتفاقاتی دچار مشکل می شوند.

وی در پاسخ به سوال دیجیاتو در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث می شود ساختمان به دلایل مالی متمرکز شود، گفت: به هر حال افرادی که خواهان خدمات پایدارتری هستند باید هزینه بیشتری بپردازند، البته این موضوع در آیین نامه نیز ذکر شده است، اما رقابت نادرست بین ارائه خدمات داده تلفن همراه و داده های ثابت او را تحت تأثیر قرار داده است.

یوسفی زاده در ادامه اظهارات خود در پاسخ به سوال افزایش ارتباطات گفت: تعرفهوی با اشاره به اینکه خدمات مشترک در اثر آتش سوزی در ساختمان زیرساخت چه بوده است، گفت: اگر سرویس دهنده درآمد کافی داشته باشد از مسیرهای مختلف خریداری می کند.

قانون همچنین استفاده از ابزارهای مختلف را مجاز می داند.

یکی از نگرانی های کاربران از روز گذشته پس از آتش سوزی در ساختمان شرکت زیرساخت؛ مسائل حقوقی در مورد استفاده از مسیرهای مختلف و ساختمان های مختلف توسط ارائه دهنده خدمات اینترنتی.

زمان نشان خواهد داد که آیا شرکت ها می توانند از نظر قانونی مسیرهای دیگری را انتخاب کنند یا خیر. رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر نیز در پاسخ به این سوال که چنین موضوعی مانع قانونی ندارد و صرفا مسائل مالی و ایجاد اقتصادی خدمات مانع از انتخاب راه های دیگر شده است.

او اشاره می کند اپراتورهای ثابت وی گفت: درآمد آنها بسیار کم است. زیر ساخت ما هیچ ارتباطی نداریم در واقع این قیمت پایین است تعرفهآنها منجر به این نوع خطرات شدند.”

یوسفی زاده با اشاره به امکان دریافت خدمات در قسمت دیگری از بیانیه شما شرکت ارتباطات زیرساخت شرکت زیرساخت در نقاط مختلف خدمات ارائه می دهد و هیچ اجباری برای تمرکز روی یک نقطه وجود ندارد. اما به دلیل نارسایی اقتصادی و مشکلات مالی اپراتورهای ثابت نمی توان از نقاط مختلف استفاده کرد».

درآمد پایین اپراتورهای ثابت دلیل عدم امکان توسعه است.

در حالی که این نشان دهنده درآمد بیشتر است شبکهدلیل نامشخص بودن خدمات پس از آتش سوزی این است که این اپراتورها از این مکان ها استفاده می کنند.

این نشان دهنده درآمد کم است اپراتورهای ثابت او گفت: «در سال‌های اخیر همه با این نوع مشکلات مواجه بوده‌اند. اپراتورها آنها متوجه می شوند که حتی هنگام دریافت مجوز، انتخاب حداقل دو نقطه مرکزی و اتصال به چندین مسیر مهم است. اما درآمدهای بی‌سود این روند را مختل کرد.»

مدیرعامل آسیاتک گفت: «از امنیت سایبری گرفته تا توسعه فناوری در شبکه‌های خدماتی و شبکه‌های دسترسی، همه چیز مربوط به جریان درآمد است. در حال حاضر هیچ یک از اپراتورهای ثابت به دلیل درآمد کم قادر به سرمایه گذاری در FTTx نیستند.

وی حتی برقراری امنیت خدمات برق را مربوط به تعرفه ها عنوان کرد و تاکید کرد که همه چیز بر اساس این موارد است.

آیا شرکت زیرساخت ارتباطی در تامین امنیت موفق است؟

جدای از جریان تعرفه ها و درآمدها و تاثیر این موضوع بر عملکرد شرکت های ارائه دهنده خدمات ثابت، تصور می شود تامین ایمنی برق ساختمانی بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

اما حالا باید این سوال را هم در نظر بگیریم که ایمن سازی این ساختمان چه ربطی به هزینه تعرفه دارد؟ چرا پروتکل های امنیتی رعایت نمی شود؟ چرا شرکت ارتباطات زیرساخت مانور امنیتی برای تامین امنیت ساختمان این مجموعه انجام نداد؟

رئیس کمیسیون اینترنت نصر در پاسخ به این پرسش‌ها با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در هر جای دنیا ممکن است رخ دهد، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد، اما چنین اتفاقاتی همیشه با احتمال می‌تواند رخ دهد. چند ده هزار

در پاسخ به این سوال که آیا شرکت زیرساخت نباید بیشتر از امنیت او گفت: «کاملاً». امنیت شرکت آنچه را که لازم بود فراهم کرد.

یوسفی زاده با بیان اینکه این حادثه در هر شرایطی ممکن است رخ دهد، گفت: این حادثه مستقل از شبکه و مربوط به زیرساخت های برق است. البته شرکت زیرساخت به خوبی و به سرعت توانست این خدمات را به فعالان برگرداند.»

او همچنین اختلالات خدمات بین المللی را در سطح جهانی اجتناب ناپذیر خواند، مانند آتش سوزی در OVH Dinacenter یا مشکلات شبکه فیس بوک در سال گذشته.

به گفته وی، بر اساس تصمیم سازمان تنظیم مقررات، شرکت زیرساخت موظف است خدمات نقره در نظر گرفته شده برای تمام این سال ها را ارائه کند.

یوسفی زاده در پاسخ به این سوال که آیا بخش قابل توجهی از اینترنت کشور در ساختمان متمرکز است یا خیر، این ادعا را رد کرد و گفت: اینترنت کشور در شرکت زیرساخت توزیع می شود، نکته اینجاست. اپراتورها ظرفیت های مالی آنها به توزیع صحیح گرید در کشور نمی رسد.»

آیا کرک امنیتی با پول بیشتر برطرف می شود؟

اما افزایش تعرفه ها چیزی است که وزیر حمل و نقل قول می دهد سال آینده تایید کند. بنابراین بدون شک این خواسته اپراتورها با وجود مخالفت ها و نگرانی ها در نهایت محقق خواهد شد.

اما اکنون سوال این است که این افزایش تعرفه ها با چه امنیتی در نهایت منجر به ارائه خدمات می شود؟

در چنین مواقعی این نگرانی وجود دارد که پس از افزایش تعرفه ها و کنار آمدن کاربران با قیمت های جدید، به دلیل زمان بر بودن توسعه زیرساخت ها، دوباره شاهد عدم ارائه خدمات با کیفیت باشیم.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما