تکمیل فاز سوم و چهارم تلسکوپ فضایی جیمز وب هم ترازی دیجیاتو

[ad_1]

رصدخانه فضایی جیمز وب به تراز کردن آینه‌های خود ادامه می‌دهد تا تصویری واضح‌تر و متمرکزتر دریافت کند. تیم کنترل ماموریت موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) تا به امروز، آنها هفت مرحله دوم و سوم تراز آینه را با موفقیت به پایان رسانده اند. اکنون که این مراحل که تراز خط و رسوب تصویر نامیده می شود، کامل شده است، تیم مرکز کنترل تغییرات جزئی در قطعات ایجاد می کند تا آینه ها در موقعیت صحیح قرار گیرند.

مرحله دوم تراز کردن قطعات است.

در مرحله دوم، این تیم 18 تصویر تار گرفته شده توسط وب یک ستاره را به تصاویر واضح و متمرکز تبدیل کردند، در حالی که حرکت آینه ها را اصلاح می کردند و در عین حال موقعیت آینه ثانویه را نیز اصلاح می کردند. این صحنه تلفیقی از قطعات هنگامی که نامگذاری شد، یک مرحله مهم و کلیدی در نصب و تکمیل آینه اصلی جیمز وب بود به طوری که همه 18 قطعه به عنوان یک آینه 6.5 متری عمل می کردند.

مرحله سوم جمع آوری تصاویر است.

پس از این مرحله، اعضای تیم تمام تصاویر متمرکز را روی هم گذاشتند تا نور ستاره را در یک مکان واحد روی حسگر NIRCam ثبت کنند. در این مرحله که انباشته شدن تصاویر بنابراین اعضای تیم هر شش آینه را طوری تراز کردند که نور ستاره در مرکز تصویر باشد.

مرحله چهارم هم تراز کردن آینه ها است.

اگرچه نور ستاره در مرحله رسوب تصویر در یک موقعیت تنظیم می شود، قطعات آینه به صورت جداگانه کار می کنند. حالا این قطعات باید مراقب باشند کمتر از طول موج نور دریافتی تنظیم کنید تا دقیقاً یک تصویر بگیرید.

تیم ماموریت اکنون مرحله چهارم هم ترازی آینه را آغاز کرده است. در این مرحله اعضای تیم 20 جفت مختلف آنها آینه ها را برای تشخیص و تصحیح اختلاف ارتفاع از جایی که هستند روشن می کنند. با انجام این مرحله، تصویر نهایی واضح تر و واضح تر می شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب هنوز تا عملیاتی شدن کامل راه درازی در پیش دارد، اما تیم مرکز کنترل ماموریت هنوز از پیشرفت پروژه ابزار راضی است. پیشرفتی که امروز می بینیم نتیجه دهه ها برنامه ریزی و آزمایش است و نتایجی که در چند هفته و چند ماه آینده خواهیم دید بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.