جک E JS1 یا Seehol E10X؛ بررسی فنی و قیمت احتمالی خودروی برقی کرمان موتور

[ad_1]

تعداد مدل های برقی ساخت چین که برای آزمایش وارد ایران شده اند در ماه های اخیر افزایش یافته است. Zedrio GX5 در گروه سایپا و جک JS1 در گروه کرمان موتور احتمالاً در مراحل پیش تولید برای فروش در ایران هستند.

JAC یا JAC Motors در سال 1964 با نام کامل JAC Motors تاسیس شد. این برند نزدیک به 15 سال تجربه مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و به طور کلی بر تولید کامیون های تجاری سایز متوسط ​​تمرکز دارد. سبد محصولات جک بسیار متنوع است و چهار شاسی بلند S2، S3، S5 و S7 و همچنین انواع سواری از جمله J4، J5، J6 و A60 صادر می کند. از طرفی در لیست محصولات جک مدل های زیادی از وانت و وانت در سایزهای مختلف وجود دارد. این خودروساز چینی همچنین روی محصولات تمام الکتریکی سرمایه گذاری زیادی کرده است و در حال حاضر یک مدل خودروی سواری و یک مدل کراس اوور برقی تولید می کند.

سهول اتوموتیو در سال 2018 با سرمایه گذاری جک چین، زیرمجموعه گروه فولکس واگن و سیات راه اندازی شد. تقریبا تمامی محصولات سئول مدل جک با تجهیزات مختلف و کمی تغییر چهره هستند. این برند تازه تاسیس در تلاش است تا خودروهای برقی ارزان قیمت را توسعه دهد. اما چندین مدل سدان و کراس اوور را نیز تولید می کند که مناسب سطح اول بازار چین است.

ماشین برقی سیهول E10X کرمان موتور

هاچ بک الکتریکی e-JS1/Seihol E10X یک محصول تجاری موفق برای بازار چین است که تا سال 2021 تقریباً 70000 دستگاه فروخته است. این هاچ بک الکتریکی در سال 2021 معرفی شد.

طراحی بدنه و ظاهر جک Seehol E10X یا JS1

Seehol E10X در کلاس A-segment چهار نفره شهری ساخته شده است و پلتفرم مشابهی با جک iEV6E دارد. ابعاد E10X شامل طول 3650 میلی متر، عرض 1670 میلی متر و ارتفاع سقف 1495 میلی متر و فاصله بین دو محور 2390 میلی متر است. در این شرایط، Sihol E10X تقریباً 15 سانتی متر بلندتر و پهن تر از دوو ماتیز خواهد بود.

جک سیهول الکتریک کرمان موتور

در نمای جلو، الگوی چراغ های کیا نیرو و ریو به خوبی نمایان است. سیهول E10X مانند بسیاری از خودروهای برقی دیگر در جهان جلوپنجره و ظاهری ساده ندارد. در سپر جلو، یک خط مشکی و قطعات پلاستیکی نازک وجود دارد که شبیه یک مستطیل ناقص است تا حس اسپرت را بیشتر کند. سوراخ های مستطیلی کوچک در پایین سپر و محل مخصوص صفحه، ترفندهای Seehol E10X برای بهبود زیبایی با کمترین هزینه است.

در نمای جانبی شکل مثلثی بر روی بدنه و پنجره ها دیده می شود. قاب شیشه ای از پلاستیک مشکی ساخته شده است، اما رکاب ها و گلگیرها فاقد ابزار غیر فلزی هستند. چرخ های 14 اینچی Seihol E10X طراحی خلاقانه ای دارند که با ترکیب بدنه خودرو هماهنگ است. این خودرو در چین با لاستیک های عرض 165 میلی متر عرضه می شود.

جک سیهول الکتریک کرمان موتور

تصاویر Seoul E10X در سایت های چینی دارای رنگ های متنوع و شاد و سقف های سفید است. دستگیره های فلزی همرنگ بدنه و آینه های جانبی این دریچه برقی را کمی نسبت به مدل های ارزان قیمت در بازار چین برتری می دهد.

در پشت، یک مد محافظ ویژه، مشابه نمای جلو، تکرار می شود. نورهای کوچک با پس زمینه سیاه به خوبی با سایر اجزا ترکیب می شوند. در اقدامی عجیب، میله انتهایی صندوق عقب و قسمت اعظم شیشه عقب مشکی است. این شرایط دید راننده را به شدت محدود می کند. طول بال در انتهای سقف، آنتن کوسه و حجم بدنه در سپر از نکات مثبت طراحی Sehul E10X هستند.

نمای جانبی موتور جک برقی سیهول کرمان

در نتیجه با کمی ظرافت می توان از سبک طراحی Seehol E10X راضی بود و این محصول را می توان مشتری پسند به خصوص از گروه رانندگان بانوان و جوانان توصیف کرد. عموم مردم علاقه ای به خودروهای کوچک ندارند و هر مدلی که در کلاس شهر ساخته شده است را ناخوشایند می دانند. با این حال، نقد طراحی خودرو باید با در نظر گرفتن سطح قیمت و ابعاد بدنه صورت گیرد.

طراحی داخلی و نمای کابینت جک Seehol E10X یا JS1

تقریبا تمام محفظه ها و محفظه های Sihol E10X از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده اند. خروجی تهویه مطبوع در وسط دسته ابزار بزرگ و ناسازگار با سایر اجزا به نظر می رسد. شاید تنها نکته جالب در طراحی داخلی Seehol E10X نصب یک صفحه نمایش لمسی بزرگ برای سیستم سرگرمی باشد. پنل دیجیتال پشت فرمان کوچک و ناراحت کننده است.

نمای داخل موتور جک برقی سیهول کرمان

سیهول E10X مانند بسیاری از خودروهای برقی دیگر با جعبه دنده تک سرعته بدون اهرم دنده عرضه می شود. طراحان این خودرو از فضای بین صندلی های جلو به خوبی استفاده نکرده و آن قسمت را با جا لیوانی، دکمه استارت اختصاصی و ترمز دستی برقی هدر دادند. در عکس های Seehol E10X قاب داشبورد بدون پنجره با ظاهری طاقچه مانند وجود دارد که برای خریدار ایرانی چندان خوشایند نیست.

با توجه به ابعاد خودرو، طراحی صندلی ها و رنگ آمیزی آن ها با استفاده از چرم مصنوعی را می توان از نکات مثبت دانست. در جلو، صندلی ها کوچک و باریک به نظر می رسند. بنابراین در حال حاضر نمی توان راحتی راننده را ارزیابی کرد.

جک سیهول الکتریک کرمان موتور

درایو و تجهیزات فنی سیهول E10X جک JS1 کرمان موتور

بر اساس اطلاعاتی که در سایت های چینی یافت شده است، دو نوع پیشرانه الکتریکی برای Seihol E10X وجود دارد. موتور 40 اسب بخاری با گشتاور 95 نیوتن متر و مدل 60 اسب بخاری با گشتاور 150 نیوتن متر تنها گزینه های موجود برای این هاچ بک برقی هستند.

Seehol E10X دارای سه نوع باتری لیتیومی با ظرفیت 15، 20 و 30 کیلووات ساعت است که به ترتیب برد 150، 200 و 300 کیلومتر را ارائه می دهد. حداکثر سرعت این خودرو برای مدل های مختلف با وزن خالص هزار تا 1100 کیلوگرم حدود 105 کیلومتر بر ساعت است. سیهول E10X فقط با دیفرانسیل جلو با گیربکس تک سرعته موجود است. در منابع چینی هیچ اشاره ای به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت نشده است، اما ظاهرا برای رسیدن به سرعت 50 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 5.5 ثانیه زمان نیاز است.

نمای فنی موتور جک برقی سیهول کرمان

مدت زمان لازم برای شارژ سئول با برق شهری تقریباً 11 ساعت است. می تواند به شارژرهای DC خودرو متصل شود و 80 درصد ظرفیت باتری را در 40 دقیقه شارژ کند. اما در حال حاضر چنین تجهیزاتی در ایران موجود نیست.

ویژگی ها و ایمنی جک e-JS1 یا Seehol E10X

در کلاس خودروهای اقتصادی چین نمی توان انتظار تجهیزات ویژه بالایی داشت. با این رویکرد، Seehol E10X را می توان یک مدل زیر کلاس در نظر گرفت که ویژگی های مفیدی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد.

پنل پشت فرمان موتور جک برقی کرمان سیهول

تهویه مطبوع گرمایش و سرمایش غیر اتوماتیک، دزدگیر و ایموبلایزر، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی 10 یا 12.8 اینچی با رابط بلوتوث و ناوبری ماهواره ای، دوربین پارک، سنسور عقب، نور روز، چهار شیشه برقی و 2، پنل فرمان 6 اینچی تمام رنگی در نسخه کامل Seehol E10X موجود است.

نسخه کامل Seehol E10X دارای چهار کیسه هوای سرنشین جلو، ترمزهای ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی EBD، سیستم مدیریت پایداری ESP، ترمزهای کمکی، فشارسنج لاستیک‌ها و سیستم نگهدارنده خودروی شیبدار است.

قیمت احتمالی جک e-JS1 یا سیهول E10X در ایران

قیمت خرید مدل های مختلف Seehol E10X در بازار چین 40000 تا 80000 یوان معادل 6000 تا 12000 دلار می باشد. اگر این خودرو با عوارض گمرکی و مالیات معمول مدل های بنزینی وارد کشورمان شود بین 300 تا 600 میلیون تومان خرید می کند اما در صورت بهره مندی از تخفیف های احتمالی خودروهای برقی می تواند با قیمت واقعی 150 وارد بازار ایران شود. . به 250 میلیون تومان. .

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما