خالق پاورپوینت در سن ۷۶ سالگی درگذشت

[ad_1]

دنیس آستین، یکی از سازندگان پاورپوینت، در اول سپتامبر در سن 76 سالگی در خانه خود در لوس آلتوس کالیفرنیا درگذشت.

به گزارش واشنگتن پست، پسر دنیس، مایکل آستین اعلام کرد که پدرش به سرطان ریه مبتلا بوده که به مغزش متاستاز داده است. سرانجام دنیس آستین در سن ۷۶ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

سازنده پاورپوینت تا زمان بازنشستگی بر روی این نرم افزار تمرکز داشت

دنیس آستین در چندین دانشگاه از جمله MIT و سانتا باربارا در کالیفرنیا در رشته مهندسی تحصیل کرد و بعداً به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار شروع به کار کرد. آستین در نهایت به Forethought پیوست و به یکی از سازندگان پاورپوینت تبدیل شد. پاورپوینت در سال 1987 منتشر شد و مایکروسافت چند ماه بعد این شرکت را خرید.

سازنده پاورپوینت
دنیس آستین

آستین از سال 1985 تا 1996 که بازنشسته شد، توسعه دهنده اصلی پاورپوینت بود.

رابرت گسکینز، که یکی از خالقان پاورپوینت با آستین محسوب می شود، در کتاب خود “گلوله های عرق کرده” نوشت که بیش از نیمی از ایده های کلیدی طراحی نرم افزار از آستین آمده است. همچنین، به گفته گسکینز، اگر آستین این نرم افزار را طراحی نمی کرد، هیچکس نام آن را نمی شنید.

اگرچه پاورپوینت در طول تاریخ 36 ساله خود تبدیل به فراگیرترین نرم افزار در زمینه ارائه محتوا و پروژه ها شده است، اما مخالفان خود را داشته است. به عنوان مثال، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، یک بار اعلام کرد که ارائه پاورپوینت در این شرکت ممنوع است و آن را یکی از هوشمندانه ترین حرکات خود نامید.

در کنار بزوس، حتی استیو جابز هم طرفدار پاورپوینت نبود. در بیوگرافی جابز که توسط مدیر عامل سابق اپل “والتر آیزاکسون” نوشته شده است، او گفت که افرادی که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند، نیازی به پاورپوینت ندارند.

20 سال پیش در سال 2003 گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مردم فکر می کردند که پاورپوینت می تواند ذهن را خسته کند، ارتباطات را کاهش دهد و وقت مردم را تلف کند. با این حال، این نرم افزار در آن زمان طرفداران زیادی داشت.

با وجود تمام این گفته ها، پاورپوینت یکی از اصلی ترین نرم افزارهای آفیس به حساب می آید که مایکروسافت در سال های اخیر تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده و اکنون از هوش مصنوعی نیز بهره می برد.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما