دات‌پد; محصولی که نابینایان و کم بینایان را قادر به درک تصاویر و خواندن متون می کند – زومیت

[ad_1]

با پیشرفت تکنولوژی، شاهد اختراعات جدیدی مانند Seeing AI، Soundscape و Microsoft Narrator هستیم که هدف آنها بهبود زندگی افراد کم بینا و نابینا است. همچنین دوربین‌هایی مانند OrCam می‌توانند با اتصال به عینک هر چیزی را که تشخیص می‌دهند بگویند و مانند چشم نابینایان عمل کنند. این فناوری های جدید واقعا مفید و کاربردی هستند و می توان از آنها برای یافتن مکان های خاص، دریافت نظرات صوتی متن و تصاویر و غیره استفاده کرد. راه حل های فوری برای فعالیت های روزانه مانند اما به نظر نمی رسد این فناوری ها اساسی ترین چیز را در مورد افراد نابینا در نظر بگیرند: حس لامسه. DotPad همه چیز در مورد آن است.

به گزارش mspoweruser، در طول این سال ها شاهد نوآوری های زیادی برای خط بریل بوده ایم، بنابراین Datoped اولین محصول معرفی شده در این زمینه نیست، اما با ادغام ویژگی ها و قابلیت های جدید، خلاقیت جدید این دستگاه را به طرز چشمگیری تغییر می دهد و کاربران می توانند از آن استفاده کنید، متون را از آن و از طریق سیستم نوشتن بریل بخوانید و همچنین می توانید تصاویر را احساس کنید.

دات پد

Datapod مانند تبلتی است که 2400 نقطه روی آن قرار دارد، که هر کدام را می توان به بالا و پایین کشید تا به طور مستقل یک خط بریل، الفبا یا حتی تصاویر ایجاد کند. این دستگاه در مجموع می تواند بیش از 300 علامت بریل را ارائه دهد و نقاط آن فوراً به روز می شوند تا محتوای پویا در هر زمان ارائه شود.

مقاله مرتبط:

سطحی که نقاط روی دیتا پد را نشان می دهد به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت پایینی باریک و مستطیلی است که برای متن طراحی شده است و حداکثر 20 گلیف را به خط بریل ارائه می دهد. از طرفی قسمت بالایی این دستگاه دارای مساحت بزرگ تری است و هدف آن ارائه تصاویر است و کاربران می توانند با لمس این قسمت تصاویر را حس کنند. همچنین در این بخش از داتوپد امکان مشاهده نمودارها، نمودارها، معادلات، گزارش ها و موارد دیگر وجود دارد.

Datopad از اتصال ساده از طریق بلوتوث LE و USB C پشتیبانی می کند و با iPhone و iPad سازگار است. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های طراحی روی این دستگاه ها اشکال ترسیم کنید و این دستگاه داده های دریافتی خود را به صورت نقطه در صفحه خود تفسیر می کند. با این کار نابینایان می توانند تصاویر مورد نظر را حس کنند. همچنین، DotPad از VoiceOver استفاده می کند. قابلیتی که به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی به اپلیکیشن های iOS مانند دوربین، نقشه ها، اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و غیره دسترسی پیدا کند.

Datoped به طور خاص طراحی شده است تا ابزار مفیدی برای دانش آموزان با دسترسی محدود به ابزارهای یادگیری مناسب باشد.

کیکوانگ سونگیکی از بنیانگذاران شرکت دات در گفت و گو با تکرانچ گفت:

منطقی نیست که در قرن بیست و یکم افراد نابینا و کم بینا نتوانند به اطلاعات گرافیکی دیجیتال دسترسی داشته باشند. نوآوری های زیادی در بخش های مختلف از جمله آموزش، تجارت و خدمات رسانه های اجتماعی وجود دارد. در این زمینه نیاز به اطلاعات گرافیکی در حال افزایش است و این بدان معناست که ارتباط بین نابینایان و کم بینایان از این حوزه قطع می شود. مثلاً در اپیدمی تاج گذاری که آموزش و کار از راه دور انجام می شد، این افراد به اطلاعات دسترسی نداشتند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما