رسانه های روسی دسترسی به فیس بوک در اوکراین دیجیاتو را از دست دادند

[ad_1]

جنگ روسیه و اوکراین تحریم ها این امر باعث مخالفت های زیادی با دولت مسکو شد که به ضرر رسانه های دولتی روسیه بود. علاوه بر جلوگیری از درآمدزایی این کانال ها و تبلیغات در بسترهایی مانند تبلیغات، یوتیوبمتا گفت رسانه دولتی دسترسی به فیس بوک در اوکراین را محدود کرده است.

نیک کلگ، مدیر امور بین المللی متا از توییتر گفته می شود این شرکت وابسته به دولت اوکراین است و به درخواست خود چندین حساب کاربری را محدود کرده است:

ما با دولت اوکراین در تماس هستیم و بنا به درخواست آنها دسترسی به چندین حساب کاربری در اوکراین را محدود کرده ایم که برخی از آنها متعلق به رسانه های دولتی روسیه است.

نیک کلگ

Clegg جزئیات بیشتری را فاش نکرده است و ما نمی دانیم که متا چگونه این حساب ها را محدود می کند. اما مدیر امور بین‌الملل متا احتمال محدود کردن دیگر رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو را نیز مطرح کرد:

او گفت: «ما همچنین در حال بررسی درخواست‌های دیگر دولت برای محدود کردن رسانه‌های تحت کنترل روسیه هستیم.

کلگ همچنین گفت که اوکراین می خواهد محدودیت هایی برای دسترسی روسیه به فیس بوک و اینستاگرام اعمال کند که متا تاکنون آن را رد کرده است. متا ادعا می کند که مردم از این پلتفرم ها برای سازماندهی تظاهرات ضد جنگ و دسترسی به اطلاعات مستقل استفاده می کنند، بنابراین نباید جلوی آنها گرفته شود.

محدودیت برای رسانه های روسیه

از زمان آغاز جنگ دولت مسکو با اوکراین، این اولین بار نیست که رسانه های روسی مهار می شوند. برای مثال متا دسترسی این رسانه ها به پلتفرم تبلیغاتی و سایر ویژگی های کسب درآمد را مسدود کرده است.

متا همچنین پست‌های سازمان‌های دولتی را که با واکنش شدید رگولاتور روسیه مواجه شده‌اند، برچسب‌گذاری می‌کند. رگولاتور تهدید کرد که اگر چنین روندی متوقف نشود، دسترسی به فیس بوک در روسیه را محدود خواهد کرد، اما کلگ گفت متا به این کار ادامه خواهد داد.

البته باید اشاره کنیم که دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک و توییتر در روسیه قطع شده است.



[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما