رژیم غذایی کم گوشت ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد – Zomit

[ad_1]

بر اساس مطالعات متعدد، رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشند، از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی. دو مطالعه بزرگ، EPIC Oxford و Adventist Health Study 2، رژیم های گیاهخواری و شیرینی (رژیم غذایی که فقط گوشت، ماهی یا غذاهای دریایی مصرف می کند) را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط کرده اند.

تحقیقات محدود همچنین به تأثیر این رژیم ها در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان اشاره می کند. بر اساس تحقیقات جدید، خوردن گوشت کمتر می تواند خطر ابتلا به شایع ترین انواع سرطان را کاهش دهد.

محققان با استفاده از داده های نظرسنجی Biobank بریتانیا (پایگاه اطلاعاتی از اطلاعات دقیق ژنتیکی و سلامتی از حدود 500000 بریتانیایی)، تجزیه و تحلیل گسترده ای از رابطه بین خطر سرطان و رژیم غذایی انجام دادند. بین سال‌های 2006 و 2010، پاسخ‌دهندگان مورد بررسی پرسش‌نامه‌هایی را درباره رژیم غذایی خود پر کردند، از جمله اینکه چقدر می‌خوردند، مانند گوشت و ماهی. سپس محققان سوابق پزشکی 11 ساله شرکت کنندگان را ردیابی کردند تا تعیین کنند که سلامت آنها در این دوره چگونه تغییر کرده است.

در مرحله بعد شرکت کنندگان بر اساس نوع رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم شدند. از این تعداد، حدود 53 درصد گوشت خواران منظم بودند (یعنی بیش از پنج بار در هفته گوشت می خوردند)، 44 درصد از شرکت کنندگان گوشت کمتری (کمتر از 5 بار در هفته) می خوردند، در نهایت 2 درصد از آنها از پشت گوشت می خوردند. کمتر بیش از 2 درصد گیاهخوار بودند. وگان ها نیز با گیاهخواران گروه بندی شدند.

تجزیه و تحلیل‌ها با سایر معیارهای مؤثر بر افزایش خطر سرطان، مانند سن، جنسیت، سیگار کشیدن، مصرف الکل و وضعیت آماری اجتماعی سازگار بود. محققان با مقایسه گوشت خواران معمولی دریافتند که خطر ابتلا به هر نوع سرطان برای گوشت خواران معمولی 2 درصد، پای ها 10 درصد و برای گیاهخواران 14 درصد کمتر از گوشت خواران معمولی است.

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری مستقیماً با کاهش سرطان سینه در زنان مرتبط است.

خطر سرطان خاص

محققان همچنین می‌خواستند بدانند رژیم غذایی چگونه می‌تواند بر سه نوع شایع سرطان مشاهده شده در بریتانیا تأثیر بگذارد. آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در میان افرادی که گوشت کم مصرف می کنند 9 درصد کمتر از افرادی است که گوشت مصرف می کنند. تحقیقات قبلی نشان داده است که جذب بیشتر گوشت فرآوری شده به طور مستقیم با خطر بالاتر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند که گیاهخواران و شیرینی ها در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، اگرچه این نتیجه از نظر آماری معنی دار نبود. از سوی دیگر، یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند در مقایسه با افرادی که گوشت معمولی مصرف می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه یائسه هستند. با این حال، این ارتباط بیشتر به دلیل کاهش وزن متوسط ​​در زنان گیاهخوار است. تحقیقات گذشته نشان داده است که اضافه وزن یا چاقی پس از یائسگی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. ارتباط معنی داری بین خطر ابتلا به سرطان سینه یائسه و مصرف کمتر گوشت در پستچی ها وجود نداشت.

پستانداران و گیاهخواران نیز در مقایسه با گوشت خواران معمولی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند (به ترتیب 20 و 31 درصد کاهش خطر). با این حال، مشخص نیست که آیا این کاهش خطر به دلیل رژیم غذایی است یا معیارهای دیگری مانند پیگیری سرطان.

مقاله مرتبط:

از آنجایی که این مطالعه مشاهده ای بود (به این معنی که تغییرات سلامتی بدون سوال از شرکت کنندگان در مورد تغییرات رژیم غذایی مشاهده شد)، نمی توان با قطعیت گفت که آیا نتایج به رژیم غذایی یا سایر عوامل خطر سرطان مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل بستگی دارد یا خیر. در آن نقش داشته باشید؛ زیرا معیارهای دیگر ممکن است بر مشاهدات عینی تأثیر بگذارد.

محدودیت دیگر مطالعه این است که اکثر شرکت کنندگان (حدود 94 درصد) سفیدپوست بودند. در نتیجه، ما مطمئن نیستیم که همین رابطه در سایر گروه های نژادی وجود داشته باشد. تحقیقات آتی باید به جمعیت متنوع‌تر و همچنین گروه‌های بزرگ‌تری از گیاه‌خواران، شیرینی‌ها و وگان‌ها توجه کند تا ارتباط دقیق‌تری بین کاهش خطر سرطان و رژیم‌های غذایی متنوع پیدا کند.

همچنین باید توجه داشت که حذف گوشت لزوماً باعث سالم‌تر شدن رژیم غذایی نمی‌شود. به عنوان مثال، برخی از افرادی که رژیم گیاهخواری یا شیرینی دارند ممکن است مقادیر کمی میوه یا سبزیجات بخورند و در عوض غذاهای فراوری شده بیشتری مصرف کنند که می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

بیشتر شواهد ارتباط بین کاهش خطر سرطان و رژیم های گیاهخواری یا گیاهخواری را نشان می دهد. این گروه مصرف کننده لزوماً گوشت قرمز یا فرآوری شده مصرف نمی کنند. گوشت قرمز به طور مستقیم با خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است. با این حال، شواهد بیشتری برای بررسی کامل علل مشاهده شده مورد نیاز است.

ارتباط بین گوشت فرآوری شده و قرمز و خطر سرطان به خوبی شناخته شده است. بنابراین به مردم توصیه می شود مصرف این مواد غذایی را محدود کنند. همچنین توصیه می شود برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، رژیم غذایی سرشار از غلات، سبزیجات، میوه ها و حبوبات را در کنار حفظ وزن سالم مصرف کنید.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما