مقایسه آیفون SE 2022 و آیفون SE 2020; گوشی های ارزان قیمت اپل زومیت

[ad_1]

ساعاتی پیش اپل در مراسم معرفی محصولات خود از نسل سوم آیفون SE رونمایی کرد. باز شد. آیفون SE 2022 گوشی ارزان قیمت اپل برای سال 2022 است که جایگزین نسل قبلی آیفون SE 2020 خواهد شد. و از سخت افزار قدرتمند با طراحی آشنا استفاده می کند. در زیر قسمت های مختلف این دو مدل را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم چقدر تفاوت بین آنها وجود دارد. با زومیت همراه باشید.

طراحی و نمایش

بهترین گوشی های آیفون SE 2020 2020

آیفون SE 2022 از نظر ظاهری مشابه مدل قبلی است، یعنی. آیفون SE 2020 و در مورد آن شاید کمی ناامید کننده. هر دو گوشی هوشمند بر اساس بدنه آیفون 8 ساخته شده اند که تولید آن متوقف شده است. به این ترتیب، لبه های صفحه نمایش آیفون SE جدید نیز دارای لبه های ضخیم هستند و هر دو مدل همچنان به جای Face ID از حسگر اثر انگشت Touch ID استفاده می کنند.

ما زبان طراحی را از زمان عرضه آیفون 6 مشاهده کرده ایم و این باعث می شود آیفون SE جدید ششمین نسل از گوشی های اپل باشد که با این طراحی عرضه می شوند. در مجموع می توان گفت که این گوشی ها از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند، از جمله پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی. علاوه بر این، به لطف گواهی IP67، در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و می تواند فشار آب را در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه تحمل کند.

رنگ های مختلف Apple iPhone SE 2022 / Apple iPhone SE 2022

اندازه صفحه نمایش آیفون SE 2022 نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است. بنابراین کوپرتینوها از همان صفحه نمایش 4.7 اینچی رتینا IPS LCD می آیند. آنها استفاده کردند که برخی از این اندازه ها ممکن است مورد پسند آنها نباشد. تراکم پیکسلی نسل دوم نسبت به نسل سوم تغییری نکرده و 326 پیکسل بر اینچ است. وقتی می رسد

ابعاد آیفون SE 2022 نیز مانند نسل قبلی 138.4 x 67.3 x 7.3 میلی متر و وزن آن 148 گرم است. متاسفانه گوشی جدید اپل رنگ های جدید را ندارد و در همان رنگ های سفید، مشکی و قرمز وارد بازار می شود.

دوربین

آیفون SE 2020

هیچ اشاره ای به دوربین های متعدد با رزولوشن های مختلف یا ماژول های ماکرو و اندازه گیری عمق در iPhone SI نشده است. در نسل قبلی شاهد استفاده از یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در پنل پشتی بودیم. نسل جدید این گوشی دارای دوربین 12 مگاپیکسلی پیشرفته f/1.8 است و فناوری عکاسی کامپیوتری باورنکردنی از جمله Smart HDR 4، سبک های عکاسی، Deep Fusion و حالت پرتره را ارائه می دهد. ویژگی Smart HDR 4 که با آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 معرفی شد، از پنل هوشمند برای اعمال تنظیمات مختلف رنگ، کنتراست و نویز روی سوژه در پس‌زمینه استفاده می‌کند.

فناوری Deep Fusion از یادگیری ماشینی پیشرفته برای انجام رندر پیکسل به پیکسل، بهینه سازی بافت، جزئیات و نویز در هر قسمت از تصویر استفاده می کند. پردازنده سیگنال تصویر A15 Bionic با کاهش نویز با تعادل رنگ سفید بهتر و رنگ پوست واقعی تر، ویدیوهای بهبود یافته رضایت بخشی را به خصوص در نور کم ارائه می دهد. همچنین در پنل جلویی نسل قبلی دوربین 7 مگاپیکسلی تعبیه شده است. اما از هوش مصنوعی پیشرفته سود می برد. به طور کلی، آیفون SE جدید با بهبودهای دوربین همراه است.

امکانات و نرم افزار

آیفون SE 2020

هر دو آیفون به لطف تراشه های قدرتمند، بهینه سازی عالی و iOS بسیار سریع و پایدار هستند. آیفون نسل قبلی با تراشه A13 Bionic مجهز به فناوری 7 نانومتری؛ این همان تراشه ای است که آیفون 11، آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس را تامین می کند. این بار نسل جدید از تراشه A15 Bionic با فناوری 5 نانومتری در آیفون 13 استفاده می کند، بدون شک با 6 هسته پردازشی عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد و 1.8 برابر سریعتر از آیفون 8 است. همچنین آیفون SE 2022 از لینک 5G نیز مزایایی دارد.

آیفون SE 2020 و آیفون SE 2022 دارای 3 گیگابایت رم هستند. علاوه بر این، گوشی مقرون به صرفه جدید اپل نیز مانند نسل قبل در سه نسخه با حافظه های 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. از نظر نرم افزاری، آیفون SE 2020 به طور پیش فرض با iOS 13 عرضه شد. با این حال، آیفون SE 2022 به طور پیش فرض با iOS 15.3 عرضه می شود.

باتری

نمای جلوی Apple iPhone SE 2022

نسل دوم آیفون SE دارای باتری 1821 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 18 واتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi است. اما یک شارژر سیمی 5 واتی در جعبه وجود دارد. اگر می خواهید از این طریق گوشی خود را سریعتر شارژ کنید، باید هزینه شارژر 18 واتی را جداگانه بپردازید. در نسل سوم، ظرفیت باتری تغییر نکرده است. اما به لطف تراشه A15 Bionic عمر باتری بهتری دارد.

قیمت

نسخه 64 گیگابایتی آیفون SE 2022 با قیمت 399 دلار؛ این بار اما اپل نسخه پایه نسل سوم این گوشی را با قیمت 429 دلار به فروش می رساند.

راه حل

آیفون SE 2020

آیفون SE 2022 در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات قابل توجهی مشاهده نشد. گوشی مقرون به صرفه جدید اپل طراحی قدیمی دارد. اما با توجه به سخت افزار قدرتمند و قیمت تقریبا مقرون به صرفه اش همچنان انتظار می رود که طرفداران خاص خود را داشته باشد. همچنین، تلفن مانند پرچمداران این شرکت، چندین سال است که پشتیبانی نرم افزاری دریافت می کند. آیفون SE 5G به کاربران امکان دانلود و نصب سریع‌تر، پخش ویدیوهای با کیفیت بالاتر، تعامل فوری با برنامه‌ها و موارد دیگر را می‌دهد. در نهایت زمان نشان خواهد داد که عملکرد و قدرت خرید طرفداران این گوشی چگونه خواهد بود.

نظر کاربران زومیت در مورد نسل سوم آیفون SE چیست؟ به این گوشی علاقه دارید؟

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما