طی چند روز آینده سه تن زباله فضایی به سطح ماه برخورد خواهد کرد

[ad_1]

با وجود گفته شدن اتلاف فضا وزن آن حدود سه تن است و با سرعتی در حدود 9334 کیلومتر در ساعت به ماه می‌رود و احتمال دارد با هم برخورد کند. آژانس فضایی نمی پذیرد که این ضایعات باقیمانده موشک هایش باشد. برخورد این اجرام با ماه می تواند دهانه هایی به اندازه چندین تریلیون در سطح کره زمین ایجاد کند.

به طور معمول، وقتی زباله های فضایی به اعماق کیهان فرود می آیند، هیچ کس زحمت دنبال کردن آن را نمی دهد. در بیشتر مواقع این سطل زباله برای همیشه در فضا یا اعماق درون باقی می ماند بدون اینکه خطر برخورد با چیزی را تهدید کند. کیهان رفتن. گاهی اوقات این زباله ها – مانند سال 2021 – به یک بدن خاص – برای مثال ایستگاه فضایی بین المللی – حمله می کنند.

با این حال، آخرین تکه‌های زباله‌های فضایی اکنون به سمت ماه حرکت می‌کنند. برخی معتقدند زباله یک یادگار است موشک دارد. برآوردها نشان می دهد که این زباله ها در اوایل ماه مارس با سرعت 5800 مایل در ساعت (9334 کیلومتر در ساعت) به ماه برخورد خواهند کرد. قطر 33 تا 66 فوت ایجاد کردن. این برخورد باعث می شود که حدود یک تن غبار از سطح ماه بلند شود و در فضا پراکنده شود. این اعداد تخمینی هستند و دقیق نیستند، اما دانشمندان امیدوارند با کمک پروژه Colmena دهانه جدید را کشف کنند.

اتلاف فضا

آشغال های فضایی و مقصر این ماجرا!

یکی از نکات جالب در مورد این رویداد این است که هیچ آژانس فضایی مسئولیت آن را بر عهده نگرفت. «بیل گری» فردی بود که در ژانویه باید تماشا کرد سیاراتاو متوجه این آوارها شد و برخورد آنها با ماه را در نظر گرفت. در ابتدا این قطعات موشک فالکون متعلق به شرکت هوافضا فضای X در سال 2015 راه اندازی شد. با این حال، اکنون این امکان وجود دارد که این قطعات متعلق به موشک چینی پرتاب شده در سال 2014 باشد.

با توجه به فاصله بسیار کم این ضایعات ماه، دیگر مهم نیست که چه کسی مقصر است، زیرا در نهایت هیچ تفاوتی در پایان نخواهد بود. اما جلوگیری از وقوع آن چیزی است که باید برای ماموریت های دیگر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.