فضانورد استقامتی موفق شد برای اولین بار سرعت صوت را در مریخ اندازه گیری کند | دیجیاتو

[ad_1]

کمتر از دو ماه پس از جمع آوری اولین نمونه های سنگ از مریخ، مریخی استقامتی (پشتکار) مثال باورنکردنی دیگری از این سیاره می گیرد: صدا! با استفاده از این نمونه های خاص، دانشمندان سرعت صوت در مریخ را محاسبه کردند.

فضانوردی که برای اولین بار در فوریه 2020 وارد مریخ شد، دو میکروفون به همراه داشت. ناسا می گوید: «این فضاپیما وی تا کنون 5 ساعت صدا از جمله صدای طوفان های مریخ، صدای چرخش چرخ هایش در شن ها و صدای موتور در حال حرکت در حال حرکت فضاپیما را ضبط کرده است.

با کمک این میکروفون ها، ناسا می تواند برهمکنش هایی بین صداهای روی زمین مانند صدای امواج دریا، صدای دوچرخه ها و حتی گفتار انسان و صداهای شنیده شده در سطح مریخ ایجاد کند. این صوت را می توانید از لینک زیر بشنوید. بهتر است از هدفون استفاده کنید.

لینک توییتر

سرعت صوت در مریخ

ناسا می گوید چندین عامل در تفاوت صدا بین زمین و مریخ دخیل هستند. به عنوان مثال، مریخ به طور قابل توجهی سردتر از زمین است و بنابراین در سطح آن صدا وجود دارد. سیاره سرخ کندتر حرکت می کند. در حالی که سرعت صوت در زمین 760 مایل در ساعت است، دانشمندان پس از محاسبات دریافتند که سرعت صد در مریخ 540 مایل در ساعت است. چگالی جو مریخ 100 برابر کمتر از زمین است، بنابراین صدا در فضا بسیار سریعتر حرکت می کند.

سرعت صوت در مریخ

همچنین جو مریخ از ۹۶ درصد دی اکسید کربن تشکیل شده است که به این معنی است که صداهای بلند به خوبی شنیده نمی شوند. پس تنها راه حل، آهسته صحبت کردن در سطح سیاره سرخ است!

ناسا او می گوید: “اگر روی مریخ بایستید، صداها آرام و ضعیف هستند و بسیار آهسته تر به گوش شما می رسند.” به عبارت دیگر، شنیدن صحبت های اطرافیانتان بیشتر طول می کشد!

باپتیست هد، دانشمند سیاره‌شناسی که این صدا را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «همه تفاوت‌ها به دلیل تفاوت فرکانس است. برای مشاهده جزئیات این تفاوت ها، بهتر است از هدفون برای شنیدن صداهای ضبط شده در مریخ استفاده کنید.»

وندی ورما، مهندس ارشد پروژه مریخ نورد استقامتی گفت: ما فقط با استفاده از این نمونه ها محاسبات انجام نمی دهیم. سرعت صوت در مریخ ما این کار را انجام می دهیم، اما با تغییر در الگوهای صدا متوجه می شویم که مشکلاتی در چرخ های تور یا موتور وجود دارد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.