محققان از انرژی خورشیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به سوخت استفاده می کنند | دیجیاتو

[ad_1]

نور خورشید اکنون آنقدر انرژی به ما می دهد که می توان آن را به عنوان انرژی های تجدید پذیر طبقه بندی کرد. اما دانشمندان به دنبال راهی برای تبدیل دی اکسید کربن (CO2) به سوخت در فرآیند جذب کربن با استفاده از نور خورشید هستند.

اخیراً یک تیم تحقیقاتی بین المللی پیشرفت کرده است فناوری جذب کربن استفاده از CO2 به عنوان سوخت، استفاده از انرژی خورشیدی که در محیط وجود دارد. در بیانیه مطبوعاتی این تیم که توسط دانشگاه لوند در سوئد منتشر شد، محققان از مواد پیشرفته و طیف سنجی لیزری فوق العاده سریع استفاده شده

مراحل اول بسیار امیدوارکننده بود

این تیم با انتشار کار خود در مجله Nature Communications توضیح داد: دی اکسید کربن پیدا کردن ما. در این روش از موادی استفاده می شود که پرتوهای خورشید را جذب می کنند و سپس از انرژی جذب شده برای تبدیل CO2 به سوخت استفاده می کنند.

محققان در آزمایشات خود از یک ماده آلی متخلخل به نام «چارچوب آلی کووالانسی (COF)» استفاده کردند که توانایی بسیار بالایی در جذب نور خورشید دارد. آنها سپس یک سیستم کاتالیزوری پیچیده روی مواد آلی ساختند که به آنها اجازه می داد دی اکسید کربن را به مونوکسید کربن تبدیل کنند.

کایبو ژنگ، محقق شیمی در دانشگاه لوند، گفت: این اتفاق افتاد. مونوکسید کربن به دو الکترون نیاز دارد. زمانی که ما کشف کردیم که فوتون های نور آبی می توانند الکترون هایی با طول عمر طولانی و سطوح انرژی بهینه تولید کنند، توانستیم الکترون های COF را تغذیه کنیم و شاهد یک واکنش کامل بودیم.

جذب کربن

تیم دانشمندان معتقدند که اگرچه اولین قدم‌ها بسیار دلگرم‌کننده هستند، اما به کار بیشتری نیاز است. تونر پولیتز، محقق شیمی در همین دانشگاه می گوید: ما از یک فرآیند دو مرحله ای برای وارد کردن الکترون های لازم به خوشه استفاده کردیم. اما قبل از اینکه بتوانیم در مورد مبدل دی اکسید کربن فکر کنیم، باید سعی کنیم تعداد مراحل را به یک کاهش دهیم.

آیا فرآیند جذب کربن به گرمایش جهانی کمک می کند؟

اگرچه امروزه چندین کارخانه جذب کربن در سرتاسر جهان ساخته می شود، از جمله در اسکاتلند که سالانه یک میلیون تن کربن منتشر می کند، دانشمندان هشدار می دهند که فناوری های جذب کربن به تنهایی وجود دارند. بحران آب و هوا حل کردن. مرکز حقوق بین‌المللی محیط‌زیست ایالات متحده معتقد است که این یک «حواس‌پرتی خطرناک» است که تنها می‌تواند مصرف سوخت فسیلی را به تأخیر بیندازد.

اما محققان امیدوارند که این روند در سطح جهان گسترش یابد و به یکی از اولین راه حل های بشریت برای مشکل گرمایش جهانی تبدیل شود.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما