مدیرعامل مخابرات افزایش سهم اپراتورها از دولت را یک اشتباه راهبردی توصیف کرد.

[ad_1]

مدیر کل شرکت مخابرات ایران وی با بیان اینکه افزایش سهم اپراتورها توسط دولت یک اشتباه راهبردی در توسعه ارتباطات کشور است، این امر مانع توسعه اساسی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

“دولت های سراسر جهان اپراتورها سهم دارند، اما نه آنقدر، بلکه کمتر از 5 درصد. این در حالی است که سهم اپراتورها در دولت در کشور ما در حال حاضر 28 درصد است و پیش بینی می شود با این مصوبه از 2 درصد به 30 درصد افزایش یابد.

وی با انتقاد از این افزایش گفت: در شرایط عادی اغلب با افزایش هزینه ها. سرمایه گذاری در بخش ارتباطات، دولت ها سهام اپراتورها را افزایش نمی دهند، بلکه سهام اپراتورها را کاهش می دهند. بنابراین به نظر می رسد در حال افزایش است سهم درست کار کارشناسی مناسبی انجام نشده است».

مخابرات: قیمت هزینه ها 10 برابر و حقوق 5 برابر شد

به گفته سلطانی، زمانی که یک اپراتور در یک صنعت سرمایه گذاری می کند، باید هزینه های نگهداری، بهره برداری و حقوق کارکنان را بپردازد و مجبور است هزینه های توسعه را کاهش دهد. به همین دلیل ممکن است اثرات آن در کوتاه مدت دیده نشود اما در بلندمدت اثرات منفی بر این بخش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: علاوه بر 28 درصد فعلی. اپراتورها سه درصد از طرح توسعه روستایی خدمات ملکی اجباری (USO) مستثنی شده اند و باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. در عین حال قیمت تجهیزات 10 برابر و هزینه حقوق 5 برابر افزایش یافت.

به گفته سلطانی اگر دولت بر سر توسعه باشد پیوندها برای تصمیم گیری خوب باید قیمت سهم را به زیر 20 درصد کاهش داد در غیر این صورت مشکلات توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات در کشور افزایش می یابد.

با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1401 در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد سهم دولت از اپراتورهای تلفن همراه 2 درصد افزایش یابد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرد که این مصوبه باعث کاهش کیفیت خدمات تلفن همراه خواهد شد. اپراتورها.”

افزایش تعرفه ها در سال آینده و افزایش سهم دولت از اپراتورها

دیروز اعلام شد بر اساس بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی، حق الامتیاز و سهام شرکت های مخابراتی در بودجه سال 1401 2 درصد افزایش می یابد.

بر این اساس درآمد حاصل از این افزایش به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور و به منابع درآمدی تا سقف 20 هزار میلیارد ریال تحت نظارت واریز می شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه برای توسعه و به روز رسانی زیرساخت های مخابراتی و بهبود کیفیت و بهبود پوشش آنتن دهی و زیرساخت اپراتورها در بستر، در درجه اول در مناطق روستایی شبکه ملی اطلاعات خوبه

حالا این موضوع با واکنش است مخابرات و سایر اپراتورها هنوز به طور رسمی پاسخ نداده اند. این افزایش سهم دولت از اپراتورها نکته مبهمی است که بر این گمانه زنی دامن می زند که بر خلاف تاکید دولت بر افزایش تعرفه ها در سال آینده، دولت با افزایش درآمد، درآمد اپراتورها را افزایش خواهد داد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر