مرتب کردن انباری با استفاده از قفسه انباری، قفسه مشبک و قفسه طوسی

قفسه بندي قفسه فلزی بر اساس کارایی های مختلفی که دارد، در طرح ها و مدل های مختلف همچنین در ابعاد متفاوت تولید و در معرض فروش قرار می گیرد. اين درسها براساس سالها تحقيق و تجربه عملي صدها خرده فروش كوچك و متوسط در تمامي نقاط جهان است كه به درجات بالايي از موفقيت بي سابقه رسيده اند. اما واقعيت اين است که سود آوري فعاليت خرده فروشي در اقتصاد ايران با توجه به حجم سرمايه گذاري اندک لازم براي آن با هيچ فعاليت ديگري قابل مقايسه نيست البته ميزان سود آوري با توجه به شاخه صنفي اين واحدها متفاوت است البته در کنار اين مسئله بحث مشکلاتي که بر سر راه فعاليت هاي توليدي در فضاي کسب و کار کشور وجود دارد به مشوق ديگري تبديل شده است. آن طور که فعالان عرصه خدمات خردهفروشي ميگويند: عمده دليل پيشرفت کند اين صنعت در ايران بيرغبتي سرمايهگذاران به مشارکت در راهاندازي فروشگاههاي زنجيرهاي است.

به گفته امير اخلاصي که در رشته مديريت بازاريابي تدريس ميکند، 42 مورد شغل مختلف در زمينه خردهفروشي وجود دارد که از بسترهاي مناسب براي ايجاد اشتغال با ثبات به حساب ميآيد. بعدها فروشگاه کوروش نيز در سال 1350 شمسي راهاندازي شد و با ادامه اين روند فروشگاههاي جديدتري با نامهاي شهر و روستا، کوثر، رفاه، شهروند و… آن طور که گودرزي به «دنياي اقتصاد» ميگويد: شهروند که از حمايت مديريت شهر تهران برخوردار است چندان به ميزان فروش خود فکر نميکند و تنها سعي در تامين اجناس ارزان قيمت دارد.اما با اين حال فعالان صنعت خردهفروشي، موفقيت فروشگاههاي خارجي در ايران را نشانهاي به وجود ظرفيتهاي مناسب براي توسعه اين صنعت ميدانند و به رشد فروشگاههايي که محصولات را با روشهاي مطلوب تر و ارزانتر در اختيار مشتري قرار ميدهند، اميدوارند. به نظر ميرسد فروشگاههاي زنجيرهاي يا به طور کلي صنعت خردهفروشي در ايران دست به گريبان مشکلاتي است که مانع پيشرفت خدمات توزيعي نوين شده است.به گفته کارشناسان، راهاندازي يک مجموعه فروشگاه زنجيرهاي، بسيار سرمايه بر است و به زيرساختهاي زيادي نياز دارد، اما در عين حال از يک سو اشتغال زا و از سوي ديگر موجب تضمين فروش محصولات توليدکنندگان داخلي ميشود.

قفسه فروشگاهي

او که خود نيز از فعالان صنعت خردهفروشي است و تاکنون در راهاندازي فروشگاههاي زيادي مشارکت داشته است به «دنياي اقتصاد» ميگويد: در حال حاضر فروشگاههايي که در انديشه تاسيس چندين شعبه با متراژ بالا در کشور هستند به خاطر بهاي زياد زمين و ملک با مشکل روبهرو يا در نهايت ناچار به جبران هزينهها در فروش اجناس خود ميشوند.آن طور که اين مدرس کارآفريني از وضعيت فروشگاههاي زنجيرهاي روايت ميکند، در کنار مشکل بهاي ملک، هزينههاي جاري اين قبيل فروشگاهها از جمله بهاي حاملهاي انرژي و مالياتهاي دورهاي نيز حتي تا 400 ميليون تومان در ماه برآورد ميشود که تامين اين مقدار درآمد در صنعت خردهفروشي امروز در کشور چندان امکانپذير نيست. فروش قفسه درجه یک یا قفسه پیچ و مهره ای و انواع دیگر قفسه ها در سایت های فروش تولید کنندگان انجام و مشتری را در انتخاب محصول مورد نظر آزاد می باشد. شما می­توانید پس از اینکه چندین نام را در نظر گرفتید، از دوستان، اعضای خانواده و یا همکاران معتمد خود در مورد آن ها بازخورد بگیرید.

قفسه سوله آمارها نشان ميدهد درا ايران به ازاي هر 38 نفر يک واحد خرده فروشي وجود دارد و از اين نظر کشور ما رتبه نخست را در جهان داراست و البته از نظر تعداد واحدهاي خرده فروشي در رتبه سوم قرار دارد و رتبه اول و دوم در اختيار چين و هند يعني پرجمعيت ترين کشورهاي جهان قرار دارد. اين فروشگاه حراجي آلماني هم که در 18 کشور دنيا اجناس حراجي خود را مي فروشد، با بيش از 67 ميليارد يورو در رتبه دهم قرار گرفته است. اگرچه دولت با تدوين آيين نامه ها و تلاش در ساختار بندي اصناف تلاش کرده است سقفي براي ميزان سود اين واحدها تعيين کند ولي واقعيت ان است که اين ساختار سنتي تو در تو به قدري در هم پيچيده و با نظام بوروکراتيک دستگاههاي نظارتي در هم آميخته که آيين نامه ها از حد کاغذهايي که بر آن نقش مي بندند فراتر نمي روند.

به گفته رييس مرکز امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت که در واقع متولي اصلي فروشگاههاي زنجيرهاي در کشور است، مذاکراتي با سرمايهگذاراني از ترکيه و مالزي براي راهاندازي دو مجموعه ديگر انجام شده که نتيجه آن در آينده نزديک مشخص ميشود. اين همان نکته اي است که حسن رادمرد، مدير مرکز امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت به آن اشاره ميکند. بعد از آن چين با فاصله فراوان حدود 6.4 ميليون واحد خرده فروشي دارد. ضريب نفوذ فروشگاههاي خردهفروشي در اين کشور حدود 5درصد ميباشد که در مقايسه با 85 درصد آمريکا سهم بسيار پاييني را تشکيل ميدهد.بعد از سال 2000 کشور هند شاهد افزايش سريع بنگاههاي خردهفروشي سازمان يافته بوده به طوري که تعداد فروشگاههاي زنجيرهاي در اين کشور از حدود 3000 در سال 2001 به بيش از 27 هزار در سال 2006 رسيده است.

بخش خردهفروشي در کشور هند تا سال 2000 بخشي غيرسازمان يافته بوده است. ۱۰۰. بخش دوم – خط معمار. نیاز به طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت از این رو مورد توجه قرار دارد که در این بخش نحوه چیدمان قفسه های سوپرمارکت در فضاهای مختلف فروشگاه طراحی و امکان سنجی میشود و با این روش میتوان نحوه چیدمان سوپرمارکت را مشخص نمود تا بعد از ورود کالاها به سوپرمارکت یا هایپرمارکت شما، محل قرارگیری هر کدام از کالاها مشخص باشد. بيش از 5 دهه از تولد فروشگاههاي زنجيره اي در کشور ميگذرد، اما تاکنون بسياري از آنها همچون «کوروش» به خاطر ضررده بودن و استقبال کم مردم به تعطيلي کشيده شدهاند و به گفته صاحبان اين فروشگاهها چند فروشگاهي که باقي ماندهاند نيز با سود نه چندان قابل توجهي به فعاليت ادامه ميدهند.

قفسه پيچ و مهره اي

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قفسه سوله بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون