مزدا CX-60 معرفی شد; یک کراس اوور هیبریدی قابل شارژ قدرتمند با طعم لوکس

[ad_1]

مزدا شاسی جدیدی را برای اروپا، ژاپن و بسیاری از بازارهای دیگر معرفی کرد. این یک شاسی بلند یا به عبارت دیگر یک کراس اوور است. CX-60 به نام و این اولین محصول این شرکت است که از پیشرانه هیبریدی قابل شارژ استفاده می کند. و به همین دلیل با توجه به تعرفه 40 درصدی CX-60، طبق قوانین واردات خودرو به کشورمان، ممکن است در سال 1401 شانس زیادی برای ورود به ایران و تصرف بازار وجود داشته باشد.

مزدا در این کراس اوور از پلتفرم خاصی برای تمرکز بر روی دیفرانسیل عقب استفاده کرد. به خاطر اینکه ویژگی های عالی انتظار می رود مشتریان بیشتری با مزدا CX-60 به نمایندگی های این شرکت ژاپنی بیایند.

مزدا CX-60

مستقیم به پیشرانه می رویم. تامین انرژی مزدا CX-60 One پیشرانه هیبریدی قابل شارژ حاوی موتور 2.5 لیتری بنزینی کارگردان است. این موتور تنفس طبیعی است و ظرفیت تولید دارد. 189 اسب بخار قدرت و 261 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور را کامل کنید موتور الکتریکی با 134 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور.

مزدا CX-60

مزدا CX-60 بر اساس این پیشرانه قدرتمند ساخته شده است 5.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت افزایش دهید. حداکثر سرعت آن نیز الکترونیکی است 200 کیلومتر محدود به ساعت البته در مورد رانندگی با موتور الکتریکی این رقم به 140 کیلومتر در ساعت محدود می شود. انرژی خش بخشی از این موتور یک پکیج می باشد باتری 17.8 طبق استاندارد WLTP، کیلووات ساعت می تواند نیاز CX-60 را برای کارکردن با موتور بنزینی تا 63 کیلومتر برطرف کند.

مزدا CX-60

به لحاظ ابعاد لازم به ذکر است که طول، عرض و ارتفاع مزدا CX-60 به ترتیب 4745، 1890، 1670 و 2870 میلی متر می باشد. باید گفت با این ابعاد CX-60 نزدیک به صندوق عقب است. هیوندای سانتافه مالک

مزدا CX-60

وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی قابل شارژ اغلب سنگین هستند. در مورد محصول جدید مزدا هم همینطور است، زیرا کمی سنگین تر است. دو تن کارگردان است. در مدل استاندارد مزدا CX-60 بر روی چرخ های 18 اینچی سوار می شود. اما اگر به چرخ های بزرگتر علاقه دارید، می توانید مدل های 20 اینچی را سفارش دهید.

مزدا CX-60

مزدا CX-60 با پیشرانه هایی غیر از پیشرانه هیبریدی پلاگین بنزین و گازوئیل همچنین قابل انتخاب خواهد بود. نیروی محرکه گازوئیل در نظر گرفته شده متعلق به خانواده و حجم e-Skyactiv X 3 لیتر کارگردان است. نیروی محرکه دیزل نیز وجود دارد 3.3 لیتر و عضوی از سری Skyacrive-D است. برای کاهش مصرف سوخت، هر دوی این موتورها به سیستم هیبریدی نرم مجهز شده اند.

مزدا CX-60

وظیفه انتقال نیرو در تمامی تریم ها، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و کلاچ چند صفحه ای اختصاص داده شده است. در نسخه هیبریدی، موتور الکتریکی با گیربکس یکپارچه شده و مستقیماً با شفت ورودی کار می کند. این باعث می شود خودرو سریعتر واکنش نشان دهد. در این نسخه با باتری استفاده شده است ارزش 7.2 کیلو وات قابل شارژ است و همچنین دارای فناوری بازیابی انرژی ترمز است.

به لحاظ ظاهر مزدا CX-60 راه سایر اعضای خانواده را دنبال می کند و دارای طراحی پویا و جسورانه است. البته تغییرات جزئی در برخی از عناصر مانند چراغ های جلو و جلوپنجره وجود دارد.

مزدا CX-60

شاید بدانید که مزدا یکی می خواهد. برند لوکس تبدیل شدن. به همین دلیل به کیفیت کابینت و متریال به کار رفته توجه ویژه ای شده است. خوشه ابزار CX-60 شکلی ساده و در عین حال زیبا دارد. اگرچه دکمه های زیادی روی پنل ابزار وجود ندارد، اما خوشبختانه مزدا وظیفه کنترل سیستم ها و ویژگی های خاصی را به این دکمه ها سپرده است.

فقط راننده نمایش 12.3 از سیستم اطلاعات و سرگرمی اینچی برای مدیریت گزینه ها استفاده کنید زیرا یک دستگیره چرخشی برای این منظور در نظر گرفته شده است. مانند بسیاری از مدل های جدید، گیج های آنالوگ از پشت فرمان بلند می شوند و یک صفحه نمایش دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار راننده قرار می دهد.

مزدا CX-60 با 4 تریم Prime، Exclusive، Homura و Takumi در آلمان به فروش می رسد. این کراس اوور در ارزان ترین نسخه 47390 یورو و در گران ترین نسخه 52890 یورو قیمت دارد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.