مقایسه Pro Display XDR در مقابل Apple Studio Zoom Intermediate Monitor – Zomit

[ad_1]

در جریان رویداد WWDC 2019، اپل نمایشگری به نام Pro Display XDR را در کنار Mac Pro و کامپیوتر فوق‌العاده قدرتمند معرفی کرد که اولین نمایشگر این غول فناوری از زمان توقف تولید تاندربولت در سال 2016 بود.

مقاله مرتبط:

اگرچه Pro Display XDR عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند با بهترین‌های موجود در بازار رقابت کند، اما قیمت بالای آن باعث شده بسیاری از افراد از خرید آن خودداری کنند. اما اکنون ساکنان کوپرتینو در اولین رویداد بهاری سال 2022 هستند با عنوان Peek Performance مانیتوری مقرون به صرفه از همین خانواده را معرفی کرده است که با وجود قرار گرفتن در رده میان رده ها، کیفیت و عملکرد فوق العاده ای مطابق با سنت دیرینه اپل دارد.

با مقایسه آخرین صفحه نمایش اپل از نظر نام، ادامه دهید صفحه استودیو با نمایشگر ارتقاء دهنده Pro Display XDR به ما بپیوندید.

طرح

چه از طرفداران اکوسیستم اپل باشید یا نه، کیفیت ساخت و طراحی زیبای محصولات کوپرتینویی غیرقابل انکار است. در مانیتورهای حرفه ای XDR استودیو تصویر کیفیت و طراحی نیز به راحتی این دو محصول را از رقبای خود متمایز می کند.

Apple Pro Display XDR

صفحه نمایش گران قیمت اپل، در پشت ماکرو، از همان بدنه آلومینیومی و طراحی جلوپنجره ای آوانگارد پیروی می کند که واقعاً مانیتور را خنک می کند. مانیتور خود بدون حاشیه است، اما حاشیه‌های پنل تنها 9 میلی‌متر است که در استفاده معمولی به سختی قابل توجه است.

صفحه نمایش Pro 40 درصد بزرگتر از نمایشگر iMac 5K است و با یک پوشش غیر براق پوشانده شده است تا از تأثیر نور منعکس شده بر روی صفحه جلوگیری کند. استاندارد است

ابعاد صفحه نمایش پرو 71.8 x 41.2 x 2.7 سانتی متر، وزن 7.48 کیلوگرم و ارتفاع با پایه به 80.6 سانتی متر می رسد. پایه 1000 دلاری این مانیتور حرفه ای که به صورت جداگانه فروخته می شود، امکان تغییر ارتفاع آن را تا 60 میلی متر در هر جهتی فراهم می کند و به کاربر امکان می دهد صفحه نمایش را برای استفاده عمودی بچرخاند.

مانیتور XDR Pro دارای برچسب قیمتی است که متناسب با کامپیوتر Mac Pro که مخصوص آن طراحی شده است. قیمت پایه مک پرو 6000 دلار است در حالی که Pro Display XDR قیمتی معادل 5000 دلار دارد. البته برچسب قیمت نسخه استاندارد این مانیتور 5000 دلار است. کاربرانی که مایل به خرید این مانیتور با پوشش مات مبتنی بر نانو هستند، باید هزار دلار اضافی برای آن بپردازند. علاوه بر این، اپل نمایشگر را بدون پایه VESA به فروش می‌رساند که قیمت آن به ترتیب 1000 دلار و 200 دلار است.

مانیتور 5000 دلاری اپل یک کالای بسیار گران است. اما کوپرتینویی ها آن را نه برای استفاده روزمره خانگی، بلکه برای رقابت با نمایشگرهای مرجع ساخته اند. نمایشگرهای درجه مرجع برای ارائه بالاترین درجه روشنایی، دقت رنگ و نسبت کنتراست برای تصحیح رنگ و تصویر طراحی شده اند و بنابراین برای عکاسان، طراحان گرافیک، طراحان و ویرایشگرهای ویدیو طراحی شده اند.

تماس تصویری با نمایشگر Apple Studio Display

در مقابل، استودیو نمایشگر از زبان طراحی تقریباً یکسانی مانند IOMC 24 اینچی استفاده می‌کند و در مقایسه با صفحه‌نمایش Pro گران‌تر، قاب ضخیم‌تر و بدنه ساده‌تری دارد. صفحه نمایش استودیو نیز دارای ابعاد 62.3 در 47.8 سانتی متر است و تقریباً به همان ضخامت است و 6.3 کیلوگرم کوچکتر و سبک تر از صفحه نمایش پرو است، اما دارای یک گزینه پوشش نانو مات با قیمت مشابه برای محافظت بیشتر از شیشه مانیتور است.

از دیگر تفاوت های ظاهری این دو نمایشگر می توان به استند Studio Display اشاره کرد که بر خلاف مدل پرچمدار به خود محصول متصل شده و تا 30 درجه کج می شود اما قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد. علاوه بر این، به عنوان محصول جانبی، پایه دیگری نیز وجود دارد که می تواند ارتفاع و زاویه را تنظیم کند.

مشخصات فنی

مانیتور نمایشگر XDR Pro بزرگترین صفحه نمایش اپل تا به امروز با پنل LCD 32 اینچی با وضوح 6K یا 3384 x 6016 پیکسل با تراکم 218 پیکسل در هر اینچ و نرخ تجدید 60 هرتز است که حداکثر روشنایی آن به 10000 می رسد. nm (10000 n) صفحه نمایش یک مانیتور معمولی حدود 350 نیت است. این نمایشگر به طور پیش فرض فضای رنگی P3 را پوشش می دهد و از رنگ های 10 بیتی پشتیبانی می کند. به همین دلیل است که در نامگذاری از XDR استفاده شده است که مخفف “Extreme dynamic range” است. اپل همچنین به لطف فناوری پیشرفته LED و پردازش هوشمند تصویر، نسبت کنتراست مانیتور Pro XDR را به یک میلیون به یک افزایش داده و پدیده شکوفایی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

همه این ویژگی ها چشمگیر هستند. تا آنجا که اپل با اطمینان نمایشگر Pro XDR را “بهترین نمایشگر حرفه ای جهان” می نامد و حتی در زمان عرضه آن را با صفحه نمایش قدیمی 43000 دلاری سونی که به طور گسترده برای کارهای تنظیم رنگ در استودیوهای فیلم استفاده می شد مقایسه کرد. این احتمالاً بیشتر مقایسه ای با مانیتور کلاس مرجع سونی است تا دانستن عملکرد آن برای توجیه قیمت بالای این صفحه نمایش.

Apple Pro Display XDR

در عوض، دیسپلی استودیو پنل IPS با فناوری نوردهی مینی LED ندارد و در عوض از پنل IPS معمولی با قطر 27 اینچ و وضوح 2880 × 5120 پیکسل استفاده می کند. مانیتور اپل 5K‌ تراکم پیکسلی بسیار خوب 218 پیکسل در اینچ و حداکثر روشنایی 600 نیت را ارائه می‌کند و قادر است یک میلیارد رنگ را با پوشش کامل فضای رنگی DCI P3 نمایش دهد.

مانیتور استودیو 5k اپل با صفحه کلید و ماوس Trackpad جادویی

از ویژگی های منحصر به فرد Studio Display می توان به وب کم 12 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه برای تماس تصویری اشاره کرد. Display Studio از چهار ووفر و دو توییتر برای بازتولید صداهای باس و پایین و یک آرایه میکروفون سه گانه با کیفیت بالا برای ضبط صدا استفاده می کند. ووفرهای مانیتور در جهت مخالف قرار می گیرند تا سیم ها بدون ضربه و نویز باشند.

Display Studio همچنین به تراشه قدرتمند A13 مجهز شده است تا ویژگی هایی مانند پشتیبانی از صدا در فضا، جستجو و وب کم با دستیار دیجیتال اپل “Hey Siri” و فرمان صوتی “Center Stage” را فعال کند.

درگاه ها

هر دو مانیتور اپل از یک آرایه پورت در نمای عقب خود استفاده می کنند. سه پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه و یک پورت Thunderbolt 3 با پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه. پورت های USB-C برای اتصال وسایل جانبی مانند ذخیره سازی و تجهیزات شبکه استفاده می شود. در حالی که پورت Thunderbolt برای اتصال استودیو Dipsley به مک یا شارژ مک بوک با توان حداکثر 96 وات استفاده می شود.

سازگاری

مانیتور XDR Pro به طور خاص برای استفاده با کامپیوترهای Mac Pro طراحی شده است. با این حال، می توان آن را با مک بوک پرو 2018 یا جدیدتر، آی مک 2019 و مک بوک ایر 2020 نیز استفاده کرد. این نمایشگر با آی مک پرو 2017 نیز قابل استفاده است، اما رزولوشن آن تنها 5K خواهد بود زیرا 6K برای این نمایشگر به اندازه کافی قدرتمند نیست.

مانیتور Studio Display مخصوص مک استودیو طراحی شده است که در نسخه تراشه M1 Max و M1 Ultra در رویداد اوج عملکرد خود معرفی شده است. اما این نمایشگر با سایر محصولات اپل مجهز به Thunderbolt یا USB 3.1 نسل دوم مانند مک مینی، آیپد ایر 5 و آیپد پرو 5 سازگار است.

مانیتور Apple Studio Display متصل به Mac Studio

در مقابل، iPad Air 4 و iPad Mini 6 که به نسل اول USB 3.1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه محدود می شوند، گزینه های مناسبی برای این مانیتور نیستند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد دوربین نصب شده در استودیوی تصویر است که به نظر می رسد نیاز به اتصال به مک دارد و اینکه آیا دوربین این مانیتور با اتصال به دستگاه های غیر مک به طور کامل غیرفعال می شود یا به سادگی “صحنه” خواهد بود. از ویژگی “مرکز” محروم است.

علاوه بر این، این دو صفحه نمایش به طور خاص برای اکوسیستم اپل طراحی شده اند و برای کاربران رایانه های شخصی گزینه مناسبی نیستند، زیرا هیچ دکمه ای روی بدنه مانیتور برای تغییر تنظیمات رنگ وجود ندارد.

قیمت

مانیتور XDR Pro دارای برچسب قیمتی است که متناسب با کامپیوتر Mac Pro که مخصوص آن طراحی شده است. قیمت پایه مک پرو 6000 دلار است در حالی که Pro Display XDR قیمتی معادل 5000 دلار دارد. البته برچسب قیمت نسخه استاندارد این مانیتور 5000 دلار است. کاربرانی که مایل به خرید این مانیتور با پوشش مات مبتنی بر نانو هستند، باید هزار دلار اضافی برای آن بپردازند. همچنین اپل این نمایشگر را بدون پایه VESA به فروش می‌رساند که قیمت آن به ترتیب 1000 دلار و 200 دلار است.

مانیتور 5000 دلاری اپل یک کالای بسیار گران است. اما کوپرتینویی ها آن را نه برای استفاده روزمره خانگی، بلکه برای رقابت با نمایشگرهای مرجع ساخته اند. نمایشگرهای درجه مرجع برای ارائه بالاترین درجه روشنایی، دقت رنگ و نسبت کنتراست برای تصحیح رنگ و تصویر طراحی شده اند و بنابراین برای عکاسان، طراحان گرافیک، طراحان و ویرایشگرهای ویدیو طراحی شده اند.

در مقایسه، صفحه نمایش میان رده اپل با داک 1566 دلار قیمت دارد، اما خرید لوازم جانبی قیمت آن را تا 2229 دلار افزایش می دهد. به عنوان مثال، پوشش نانو 300 دلار هزینه دارد و خرید پایه اضافی با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه 300 دلار است. این شبیه به صفحه نمایش Pro است، اما 700 دلار ارزان تر است.

راه حل

با پنل LCD 32 اینچی، رزولوشن 6K، حداکثر روشنایی 1600 نیت، عمق رنگ 10 بیتی و نرخ تجدید 60 هرتز، مانیتور Pro Display XDR با وضوح بالا بزرگترین صفحه نمایش اپل تا کنون است و برای ارائه بالاترین امتیاز طراحی شده است. روشنایی، دقت رنگ و نسبت کنتراست استفاده حرفه ای از جمله ویرایش عکس و ویدیو را فراهم می کند. در نتیجه، صفحه نمایش درجه مرجع آن، جامعه عکاسان، گرافیست ها و ویرایشگران ویدئو را هدف قرار داده است و قیمت 5000 دلاری آن و البته برچسب پایه 1000 دلاری آن را از دسترس کاربران اقتصادی معمولی دور نگه می دارد.

در مقابل، نمایشگر استودیو با یک پنل LCD 27 اینچی، وضوح 5K، حداکثر روشنایی 600 نیت و نرخ تازه سازی مشابه برای جلب توجه کاربران معمولی اکوسیستم اپل عرضه می شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.