هوش مصنوعی چهره هایی ساخته است که واقعی تر از چهره های معمولی دیجیاتو به نظر می رسند

[ad_1]

هوش مصنوعی هر روز به پیشرفت های باورنکردنی ادامه می دهد. محققان همچنین اخیرا ارقامی را نشان داده اند که هوش مصنوعی آنها تمام شده اند، اما جزئیات و پیچیدگی زیادی دارند. این جزئیات آنقدر طبیعی به نظر می رسند که ممکن است فکر کنید این تصاویر حتی واقعی تر از چهره واقعی انسان هستند.

دو محقق در دانشگاه لنکستر کشف کردند که یک شبکه عصبی StyleGAN2 می تواند چهره هایی ایجاد کند که تشخیص آنها از چهره های واقعی غیرممکن است. در واقع، بر اساس آزمایش های انجام شده توسط شرکت کنندگان، این اعداد در چشم انسان ها مانند هوش مصنوعی به نظر می رسند. واقعی تر از چهره های واقعی مردم انجام دادند.

چهره هوش مصنوعی
صورت مصنوعی

محققان که در حال آماده شدن برای انتشار یافته های خود در مجله PNAS هستند، در بیانیه ای گفتند: نظریه دره توهم آنها گذشته اند و می توانند چهره هایی بیافرینند که از چهره های واقعی قابل تشخیص نیستند – و قابل اطمینان ترند.”

ارقام هوش مصنوعی طبیعی تر به نظر می رسید

محققان از داوطلبان خود خواستند که به هر چهره در مقیاس یک تا هفت با کمترین امتیاز نمره دهند. نتیجه چهره های مصنوعی بود 7 درصد آنها بیش از چهره های معمولی توانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند.

یافته های این مطالعه در مورد استفاده از فناوری های یادگیری ماشینی در ساخت چهره های مصنوعی پیچیدگی های زیادی را ایجاد می کند. یکی از نگرانی های اصلی در مورد شک و تردید مایل به گسترش این فناوری هستند در برابر تصاویر و ویدیوهای واقعی را ارتقا دهید.

چهره هوش مصنوعی
صورت مصنوعی

شاید خطرناک ترین جنبه داستان این واقعیت باشد که در دنیای دیجیتال هر تصویر یا ویدیویی را می توان جعل کرد و در نتیجه جعل کرد. درست است، واقعی “تمام تصاویر و ویدئوهای ناخوشایند یا ناخواسته را زیر سوال برد.”

سوفی جی نایتینگل، یکی از محققان این مطالعه، گفت: اگر خطر یک فناوری جدید بیشتر از فواید آن باشد، آیا همچنان باید آن را دنبال کنیم؟ می گوید. آیا باید توسعه پیدا کنیم؟ آیا باید آن را در جایی مانند GitHub آپلود کنیم؟ برای همه باز است “؟ هنگامی که یک فناوری منتشر شد، نمی توانید آن را پس بگیرید زیرا مردم آن را دانلود کرده اند و دیگر خیلی دیر شده است.”

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما