وزیر ارتباطات از درخواست افزایش پهنای باند اینترنت بین المللی خبر داد

[ad_1]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تقاضا برای افزایش پهنای باند در جلسه شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت، اخبار مربوط به درخواست کاهش پهنای باند را تکذیب کرد.

عیسی زارع پور با اشاره به جزئیات جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در این جلسه دولت پیشنهاد افزایش پهنای باند را مطرح کرد. گفت.

زارع پور گزارش های منتشر شده از هرگونه درخواست تخفیف را تکذیب کرد عرض باندوی به خبرگزاری رسمی دولت ایرنا گفت: برخلاف آنچه در جلسه گذشته در رسانه ها مطرح شد. شورای عالی فضای مجازیدرخواست وزارت برای افزایش عرض باند “رز بین المللی.”

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موارد مطرح شده در شورا در خصوص پیشنهاد دولت برای افزایش پهنای باند، گفت: با توجه به موارد مطرح شده در این جلسه، نیاز به ارزیابی بیشتر پیشنهاد وزارت حمل و نقل داریم. مرکز ملی فضای مجازی برای بررسی در جلسه بعدی شورا ارجاع شد.»

از درخواست کاهش پهنای باند تا رد وزارت ارتباطات

برخی رسانه های نزدیک به اعضا شورای عالی فضای مجازیبا انتشار خبری مبنی بر درخواست دولت برای کاهش پهنای باند بین المللی اینترنت در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی ها نشان می دهد این خبر بی اساس و مغایر با مواضع این افراد در جلسات شورای عالی است. .

حالا با وجود افزایش واکنش ها و حساسیت ها سرعت اینترنتکیفیت را هم ذکر نکنیم عرض باند هنوز مشخص نیست وزارت ارتباطات و همچنین شورای عالی فضای مجازی به کجا خواهند رفت. در شرایطی که وزیر حمل و نقل در روزهای اخیر کند شده است سرعت اینترنت او وضعیت اسفناک زیرساخت اینترنت را توضیح داد و انتظار کاهش پهنای باند را نداشت.

زارع پور از سوی دیگر به این موضوع واکنش نشان داد و از درخواست خود برای افزایش حقوق خبر داد. عرض باند وی تلاش کرد تا موضع وزارت ترانسپورت را در این زمینه اعلام کند. این روند در صورتی که بعدازظهر دیروز طرح حمایت در کمیسیون تخصصی تصویب و تا قبل از ساعت 24 مجددا در شورای حقوقی مجلس لغو شود، این دو تفکر را تشدید می کند.

اول گروهی در دولت و مجلس اینترنت و گروهی دیگر پذیرفتند که این امکان پذیر نیست. ثانیاً مطالبه کاربران، کارشناسان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به گوش نهادهای ذیربط رسید.

اکنون باید منتظر تغییر در جریان پهنای باند، افزایش کیفیت باشیم. اینترنت در نهایت رویکرد نهادهای ذیربط به طرح حفاظت بود. این روزها در حوزه ICT باید منتظر تصمیمات مهمتر و موثرتری باشیم.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما