کوالکام تراشه TSMC – Zomit را جایگزین سامسونگ کرد

[ad_1]

سامسونگ برای به دست آوردن مشتریان برای کسب و کار تراشه های خود سخت کار کرده است. تولید تراشه یک تجارت بسیار پرسود برای شرکت هایی است که نمی توانند قطعات مورد نیاز خود را تولید کنند. اما این تجارت پیچیدگی های خاص خود را دارد.

Sammobile می گوید کمبود جهانی تراشه فشار زیادی را بر تولید کنندگان تراشه وارد می کند. اگر شرکت های تولید کننده تراشه به دلیل کارایی یا مشکلات فناوری نتوانند نیازهای مشتریان را برآورده کنند، مشتری به احتمال زیاد به شرکت دیگری روی می آورد و این دقیقاً همان کاری است که کوالکام در حال حاضر در تلاش است انجام دهد.

کوالکام قصد دارد به جای سامسونگ با TSMC شریک شود

گزارش جدیدی از کره جنوبی نشان می دهد که کوالکام قصد دارد تمام پردازنده های 3 نانومتری آینده را به جای سامسونگ به TSMC برون سپاری کند. دلیل اصلی این تصمیم راندمان بسیار پایین واحد تراشه سامسونگ عنوان می شود.

نسل اول اسنپدراگون 8

در این گزارش همچنین آمده است که کوالکام حتی قراردادی با TSMC برای تولید درصدی از تراشه های چهار نانومتری نسل اول اسنپدراگون 8 برای سری گلکسی اس 22 امضا کرده است. این در حالی است که قبلاً سامسونگ Foundry به عنوان تنها سازنده تراشه انتخاب شده بود.

مشکلات مربوط به عملکرد تراشه های ساخته شده توسط سامسونگ نگران کننده است. بازدهی نسل اسنپدراگون 8 تولید شده توسط سامسونگ حدود 35 درصد گفته می شود. یعنی از هر 100 قطعه تولید شده 65 قطعه معیوب است. گفته می شود که اگزینوس 2200 چهار نانومتری سامسونگ نسبت به نسل اول اسنپدراگون 8 کارایی کمتری دارد.

بر اساس گزارش ها، سال گذشته، زمانی که مدیرعامل سامسونگ RX، TM Roh از دفتر مرکزی کوالکام در ایالات متحده بازدید کرد، در جریان تصمیم این شرکت برای عدم سفارش پردازنده های سه نانومتری و کاهش سفارشات تراشه های چهار نانومتری قرار گرفت. مشکل کارایی دلیل اصلی عدم انتقال سفارشات بیشتر کوالکام به سامسونگ است.

مقاله مرتبط:

از دست دادن مشتری بزرگی مانند کوالکام به تجارت تراشه های سامسونگ آسیب جدی وارد می کند، اما این همه ماجرا نیست. زیرا انویدیا به دلیل مشکلات عملکرد واحد تراشه سامسونگ به TSMC دستور داد تا پردازنده‌های گرافیکی هفت نانومتری خود را بسازد.

انتظار می رود سامسونگ در سال جاری تولید تراشه های سه نانومتری را آغاز کند. این غول فناوری کره جنوبی همچنین بیش از 100 میلیارد دلار برای ارتقاء واحد تراشه خود برای رقابت بهتر با TSMC هزینه خواهد کرد. هر چه زودتر این تلاش ها موفقیت آمیز باشد، برای سامسونگ بهتر است. در غیر این صورت، ممکن است مشتریان زیادی برای ظرفیت تولید شرکت وجود نداشته باشد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما