کوالکام مودم اسنپدراگون X70 5G را با پردازنده هوش مصنوعی – زومیت معرفی کرد

[ad_1]

در سال 2021، کوالکام اولین مودم 10 گیگابایتی 5G را با مدل X65 معرفی کرد که سرعت دانلود و آپلود استثنایی را برای گوشی ها و تبلت ها فراهم می کند. یک سال بعد، در جریان کنگره جهانی موبایل 2022 (MWC)، این شرکت آخرین مودم خود را با نام Snapdragon X70 معرفی کرد که علاوه بر سرعت دانلود و آپلود بالاتر با استفاده از یک پردازنده هوش مصنوعی، سازگاری بیشتری با نسل قبلی خود دارد. انرژی کمتری مصرف می کند.

در واقع، کوالکام مودم اسنپدراگون X70 را به عنوان «اولین پردازنده هوش مصنوعی 5G جهان» معرفی می‌کند که از یادگیری ماشینی برای ارائه بهترین عملکرد ممکن در شبکه 5G استفاده می‌کند و تأخیر کم و کارایی انرژی را برای گوشی‌ها فراهم می‌کند.

تفاوت بین Snapdragon X70 و Snapdragon X65

در چند نسل گذشته، کوالکام تاکید زیادی بر دریافت سیگنال بهینه در تراشه‌های اسنپدراگون 5G داشته است. زمانی که اسنپدراگون X65 راه اندازی شد، الگوریتم جدیدی را معرفی کرد که با تنظیم پویا قدرت رادیویی بر اساس نحوه نگهداری و استفاده از گوشی هوشمند، قدرت سیگنال را به حداکثر می رساند.

qualcomm-snapdragon-x70-hero

اکنون، طبق گفته Digitaltrends، X70 از مجموعه کاملی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد، علاوه بر افزایش سرعت متوسط، در مدیریت پرتو mmWave (میلی‌متری) نیز بهتر عمل می‌کند و اتصال قوی‌تری برقرار می‌کند. پردازنده Qualcomm X70 AI همچنین شبکه را انتخاب کرده و آنتن را تنظیم می کند و استفاده بهینه را برای دستگاه به ارمغان می آورد.

تفاوت بین اسنپدراگون X70 و سلف آن فقط به حداکثر رساندن عملکرد نیست. کوالکام همچنین اضافه می‌کند که X70 از هر باند 5G موجود، از 600 مگاهرتز تا پهنای باند بالای 41 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا بهترین گوشی‌های ممکن را برای بازارهای جهانی هدف خود بسازند.

اسنپدراگون X70 همان سرعت دانلود 5G 10 گیگابایتی X65 را ارائه می دهد، اما قابلیت های جدید هوش مصنوعی و اتصال 4 برابری مودم به آن اجازه می دهد تا به راحتی به سرعت های بالاتری دست یابد. فناوری نسل سوم PowerSave و طراحی تراشه 4 نانومتری کوالکام به اسنپدراگون X70 این امکان را می دهد که این کار را با انرژی بسیار کمتر و عمر باتری بیشتر انجام دهد.

دورگا ملادیرئیس بخش پهنای باند و زیرساخت موبایل 5G کوالکام، کوالکام، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

اسنپدراگون X70 نمونه ای از موفقیت ما در تحقق پتانسیل کامل 5G و ارائه یک دنیای متصل هوشمند است.

اسنپدراگون X70 اواخر امسال در دسترس سازندگان گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت و انتظار می رود اولین گوشی ها تا پایان سال 2022 وارد بازار شوند.

مقاله مرتبط:

در حالی که احتمالاً این مودم تا 23 سال آینده در هسته گوشی های هوشمند سری S سامسونگ استفاده خواهد شد، اپل هنوز مودم اسنپدراگون X65 را پیاده سازی نکرده است.

شایعات حاکی از آن است که مودم نسل قبلی کوالکام در پاییز 2022 روی آیفون 14 عرضه خواهد شد، بنابراین طرفداران اپل برای استفاده از نسل بعدی فناوری مودم 5G باید تا پایان سال 2023 منتظر بمانند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما