گروهی از هکرها به اطلاعات محرمانه انویدیا – Zomit دسترسی پیدا کردند

[ad_1]

انویدیا تایید کرد که در 26 فوریه 2022 (27 مارس 1400) هک شد و اکنون، یک هفته بعد، هکرها در حال افشای اطلاعات شخصی کارکنان و اطلاعات محرمانه این شرکت در اینترنت هستند. در 23 فوریه 2022، انویدیا از حمله سایبری توسط هکرها مطلع شد. این اولین حمله به اطلاعات اطلاعاتی این شرکت نیست. با این حال، به گفته The Verge، انویدیا ادعا می کند که این حمله باعث اختلال در کسب و کار یا توانایی این شرکت برای ارائه خدمات به مشتریانش نمی شود.

گروه هکر Lapsus$ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و از انویدیا خواست تا درایورهای خود را به صورت متن باز منتشر کند تا از افشای اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت جلوگیری شود. هنوز اطلاعاتی مبنی بر پذیرش درخواست هکرها توسط انویدیا وجود ندارد. این شرکت گفت که با کارشناسان امنیت سایبری برای پاسخ به این حمله همکاری خواهد کرد و قصد دارد امنیت پلتفرم را بهبود ببخشد.

مقاله مرتبط:

گروه هکر Lapsus$ ادعا می کند که حدود یک ترابایت داده از Nvidia دارد. فقط پوشه سخت افزاری به سرقت رفته از این شرکت 250 گیگابایت حجم دارد و حاوی اطلاعاتی در مورد آن است. تمامی پردازنده های گرافیکی جدید انویدیا از جمله اسرارآمیز RTX 3090 Ti.

این گروه در پیام قبلی انویدیا را تهدید کرده بود که اگر محدودیت عرضه کارت گرافیک را حذف نکند، اطلاعات دزدیده شده را افشا خواهد کرد.

در اواخر ماه مه 1400، انویدیا اعلام کرد که کارت‌های گرافیک جدید استخراج ارزهای دیجیتال را به نصف کاهش می‌دهند و نرخ هش اتریوم برخی از کارت‌های گرافیک را کاهش می‌دهند.

nvidiahack1

هکرها از Nvidia درخواست کردند

Lapsus$ درخواست جدیدی را در 1 مارس 2022 ارائه کرد و از Nvidia درخواست کرد تا درایورهای GPU را به طور دائم به صورت متن باز منتشر کند:

ما از انویدیا می خواهیم که نسخه منبع باز درایورهای GPU را منتشر کند.

این گروه هکری تا جمعه 4 مارس 2014 به انویدیا فرصت داده است تا در مورد پذیرش این درخواست تصمیم گیری کند.

توبی لوئیسمدیر تحلیل تهدیدات در شرکت اطلاعاتی Darktrace این حمله سایبری را اینگونه توصیف کرد:

نیات قبلی این گروه هکر و استفاده از زبان های اسپانیایی و پرتغالی در یادداشت های باج خواهی قبلی نشان می دهد که این گروه در خارج از آمریکای جنوبی فعالیت می کند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما