گوگل به طور رسمی اندروید 12L را برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ – Zomit معرفی کرد

[ad_1]

گوگل پیش نمایش اندروید 12L را در ماه اکتبر منتشر کرد. نسخه ای از سیستم عامل اندروید که برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ مانند تبلت ها و گوشی های تاشو طراحی شده است. به گزارش Techcrunch، اندروید 12L اکنون به صورت رسمی معرفی شده است و ویژگی های آن باعث می شود تا استفاده از سیستم عامل بر روی این دستگاه ها آسان شود. گوگل اعلام کرده است که اندروید 12L در اواخر سال 2022 برای دستگاه های منتخبی از سامسونگ، لنوو و مایکروسافت منتشر خواهد شد.

فلسفه سیستم عامل Android 12L این بود که کاربران تبلت و تاشو بزرگ از رابط کاربری بهبود یافته و بهبودهای چندوظیفه ای بهره مند شوند و برنامه های عمومی به طور پیش فرض تجربه بهتری را هنگام اجرا بر روی دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر ارائه دهند.

به عنوان مثال، در Android 12L، سایه اعلان (تصویر پایین) از ناحیه باز شده برای نمایش تنظیمات سریع و اعلان‌های شما در یک طرح دو ستونی استفاده می‌کند. صفحه قفل همچنین از طرح بندی دو ستونی برای نمایش اعلان ها و ساعت ها استفاده می کند. سایر اجزای داخلی مانند تنظیمات نیز برای صفحه نمایش بزرگتر بهینه شده اند. بنابراین بدون نیاز به ورود و خروج از هیچ بخشی می توان تغییرات را انجام داد. برخی از تعاملات کلیدی نیز تغییر کرده اند، مانند قرار دادن کنترل های پین و الگوی صفحه قفل در کنار صفحه برای دسترسی آسان تر.

اعلان دوستانه در اندروید 12L

Android 12L همچنین یک نوار وظیفه جدید برای اجرای برنامه ها و جابجایی بین برنامه ها اضافه کرده است. پیمایش اشاره ای به کاربران کمک می کند تا در برنامه های قبلی پیمایش کنند، نوار وظیفه را نشان داده یا پنهان کنند، از حالت تقسیم صفحه استفاده کنند و برای رفتن به خانه، انگشت خود را به سمت بالا بکشند.

مقاله مرتبط:

کاربران Android 12L اکنون می توانند برنامه ها را مستقیماً از نوار وظیفه به یک صفحه تقسیم شده بکشند و رها کنند یا از یک عملکرد جدید در نمای کلی به نام “Split” برای تقسیم صفحه استفاده کنند. این بدان معناست که، برای مثال، می‌توانید در مرورگر کروم وب را مرور کنید یا از Google Maps استفاده کنید یا در حین خواندن اخبار، ویدیویی را در YouTube تماشا کنید. بدیهی است که حالت تقسیم صفحه یک ویژگی جدید نیست. اما اکنون دسترسی به اندروید 12L آسانتر شده است و نیازی به توسعه دهنده ای برای پشتیبانی از آن نخواهد بود.

در زیر می توانید ویدیویی از نحوه عملکرد تقسیم صفحه برای اجرای برنامه های مختلف را مشاهده کنید:

به طور کلی، Android 12L بهبودهای بصری و پایداری را برای برنامه هایی ارائه می دهد که هنوز برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ بهینه نشده اند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما