5 ادعای خلاف واقع سازندگان گوشی در مورد باتری و فناوری شارژ | دیجیاتو

[ad_1]

گاهی اوقات برندهای بازار موبایل هنگام تبلیغ قابلیت های مختلف محصولات خود ادعاهای نادرستی می کنند. این وضعیت به ویژه است باتری و فناوری شارژ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند و از طرف دیگر در صورت بروز مشکل، جنجال بیشتری ایجاد می کند. در زیر به 5 مورد از این بحث ها خواهیم پرداخت.

سازندگان تلفن های هوشمند در گذشته ادعاهای مشکوکی در مورد قابلیت های باتری و فناوری های شارژ داشته اند. اگر مشتریان در هنگام خرید با دقت عمل نکنند و تحقیق کافی انجام ندهند، از این روش های تبلیغاتی استفاده خواهند کرد. خطا فکر کنید و محصولی تهیه کنید که به وعده های سازنده عمل نکند.

سرعت شارژ بدون وقفه

شارژ سریع شیائومی

یکی از ترفندهای شرکت های سازنده گوشی، اشاره به سرعت شارژ است که عملاً در دسترس کاربر نیست. ممکن است یک شرکت ادعا کند سرعت شارژ 65 وات دارد، اما در عمل این سرعت شارژ است فقط باید در یک یا دو دقیقه اول یا روی شارژر ارائه شود اصلا به این سرعت نرسید.

یکی از محبوب ترین نمونه های این روش بازاریابی در زمان تبلیغات است شیائومی می 10 اولترا درخواست دسترسی به شارژ سریع 120 واتی را داشت. اما آزمایشات به زودی نشان داد که این گوشی هرگز به سرعت بیش از 80 وات نخواهد رسید. البته موبایل شیائومی همچنان سرعت شارژ بالایی داشت اما نکته اینجا بود که این شرکت به وعده های خود عمل نکرد. OnePlus 9 Pro همچنین ادعا کرد که شارژ سریع 65 واتی دارد، اما تحقیقات نشان داده است که این گوشی تنها در 5 دقیقه اول شارژ از این سرعت بالا استفاده می کند.

سرعت شارژ روی آداپتور یا گوشی؟

آداپتور شارژ Pixel 6

یکی دیگر از تاکتیک های مورد استفاده شرکت ها این است که میزان وات وارد شده، اما وارد نشده به گوشی را اعلام کنند. آداپتور شارژ می کند. به عبارت دیگر، یک تلفن می تواند ادعا کند که با 30 وات شارژ می شود و آداپتور در واقع این برق را از پریز می گیرد، اما انرژی کمتری به باتری گوشی می دهد.

بررسی ها نشان داده است که شارژر 120 وات است. شیائومی 11 تی پرو 115 وات از پریز می کشد اما خود گوشی حداکثر 95 وات می کشد. ZTE Exxon 30 Ultra اگرچه ادعا می کند از یک شارژر 65 واتی پشتیبانی می کند، اما انرژی کمتری را به خود باتری وارد می کند. حتی گوگل نیز در این زمینه کمی فریبکار بوده است. شرکت می گوید سری 6 پیکسلی شارژر رسمی گوگل از شارژ 30 واتی پشتیبانی می‌کند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌های استاندارد و Pro به ترتیب تنها می‌توانند 21 و 23 وات شارژ کنند.

باتری

شارژ باتری آیفون

این احتمالاً معروف ترین نمونه تقلب باتری است. حتما شنیده اید که برخی از گوشی ها پس از مدتی قدرت خود را از دست می دهند و ظرفیت آن ها کاهش می یابد. سیب در برخی از مدل های قدیمی، با کاهش عمر باتری، قدرت آیفون ها را کاهش می دهد.

این شرکت ادعا کرد که این کار را انجام داده تا دستگاه در حین فعالیت شدید خاموش نشود، اما عدم شفافیت ابهامات و اتهامات مختلفی علیه اپل وجود داشت. این شرکت اکنون هزینه تعویض باتری را کاهش می دهد و توضیح می دهد که چرا از چنین ویژگی هایی از طریق تنظیمات iOS استفاده می کند.

وقتی 100% واقعاً 100% نیست

شارژ باتری سامسونگ

یکی از رایج ترین ترفندها در بحث باتری «منطق فازی» در مورد شارژ 100 درصدی است. برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند بیان می کنند که شارژ در بالای دستگاه به 100 درصد رسیده است، اما حقیقت این است که دستگاه برای مدت کوتاهی به شارژ شدن ادامه می دهد.

از یک طرف، این مکانیسم سلامت باتری تلفن ها مفید هستند زیرا از شارژ کامل جلوگیری می کنند و از افزایش تعداد چرخه های شارژ جلوگیری می کنند. اما از سوی دیگر ادعای شرکت ها مبنی بر اینکه باید از صفر تا 100 درصد شارژ شود را زیر سوال می برد. مثلا، وان پلاس می گوید وان پلاس 9 پرو در 29 دقیقه از صفر به 100 شارژ می شود. با این حال، آزمایشات نشان داده است که شارژ کامل آن حدود 20 دقیقه بیشتر طول می کشد. 11 می اولترا همچنین ادعا می کند که در 36 دقیقه از صفر به 100 می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که باید 12 دقیقه دیگر منتظر بمانید تا گوشی در واقع 100 درصد باشد. اپل و سامسونگ پس از رسیدن به 100 درصد، برای مدت طولانی به شارژ خود ادامه خواهند داد، اما حداقل زمان شارژ صفر تا صد را درخواست نمی کنند.

حلقه های قابل شارژ که در واقع مضر هستند

یکی از مهمترین معیارها در تعیین عمر باتری تلفن همراه، تعداد چرخه های شارژی است که هر باتری می تواند تحمل کند. چرخه کامل به این معنی است که 100٪ از ظرفیت باتری استفاده می شود و بیش از 800 سال چرخه شارژ باقی می ماند. گلکسی نوت 8 یکی از گوشی های ادعا شده بود. حداقل افت کیفیت باتری در طول زمان داشته است. سامسونگ مدعی شد ظرفیت باتری این گوشی پس از دو سال مصرف به 95 درصد می رسد یعنی ظرفیت آن از 3300 به 3135 میلی آمپر ساعت کاهش می یابد.

شارژ باتری موبایل

از سوی دیگر، شیائومی و اوپو گفته شد فناوری شارژ سریع 200 و 125 وات ظرفیت باتری را پس از 800 چرخه به 80 درصد افزایش می دهد. یعنی یک موبایل با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بعد از دو سال به 3200 میلی آمپر ساعت می رسد. اما این 20 درصد می تواند عمر باتری شما را تا نیم روز کاهش دهد. همچنین کاربران معمولا گوشی های خود را بیش از دو سال نگه می دارند، بنابراین میزان کاهش ظرفیت در آینده بیشتر احساس خواهد شد.

سیب احتمالاً بدترین عملکرد را در این زمینه دارد. صفحه پشتیبانی باتری آیفون می گوید که یک باتری معمولی می تواند 80 درصد ظرفیت خود را پس از 500 چرخه شارژ حفظ کند. 500 چرخه معادل کمتر از 1.5 سال است. وضعیت حتی بدتر از گوشی های شیائومی و اوپو خواهد بود و کاربر باید قبل از پایان گارانتی دو ساله آیفون درخواست تعویض باتری کند.

فکر می کنید دیگر شرکت های تلفن همراه از چه ترفندهای فریبنده ای برای تبلیغ فناوری باتری و شارژ گوشی های خود استفاده می کنند؟

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.